Prophets: een goeroe om op Facebook promo te maken voor Mobistar

Enkele weken geleden kon de Facebook community Tempo Guru ontdekken, een initiatief waarmee men een droom waar kan maken... maar waarmee vooral zichtbaarheid gegeven werd aan de Facebook pagina van Mobistar.

post-image-3

Even terug in het verleden: met de inschrijving op de Facebook pagina van de operator wou men een community van (jonge) fans van de goeroe creëren.

Alles begon met een teasing op de radio en de sociale netwerken. De (uiteraard Indische) Goeroe riep de jongeren op om zijn wijsheid te delen door te tijd te nemen om na te denken. Iedereen kon zo minuten sparen, uren, of dagen. Hoe mee men de Goeroe bezocht, hoe meer tijd men spaarde, en hoe meer kans het Facebook lid maakte om zijn wensen te zien uitkomen. Elke Tempo-klant bepaalde dus zelf zijn einddoel door te sparen voor 1 uur, 1 dag, of 1 week van "intense ervaring". Waarna hij een wens moest uitspreken. En het is daar dat de community een rol speelt: de Tempo-klanten sturen die wens naar hun Facebook-vrienden en laten hen ervoor stemmen. Elke Tempo-klant kon tot 15 oktober tijd winnen en zijn wens indienen.

Nu de actie ten einde is, bekijkt Tempo Guru alle wensen die hem voorgelegd werden, om de drie winnaars (één per categorie) aan te duiden. Mobistar zal de resultaten begin november bekendmaken!

Meer prozaïsch was het de bedoeling van Mobistar om zichtbaarheid te geven aan haar Facebook pagina, zonder een product te promoten. En die uitdaging is gelukt, vermits het aantal fans van 1000 naar 12000 gestegen is.

De Guru applicatie voor Facebook en de bijhorende campagne werden gerealiseerd door het interactieve agentschap Prophets.

Back to top button
Close
Close