Jongeren beschouwen de Facebook pagina`s van de merken als onbetrouwbaar

Amper 1% van de Belgen tussen de 15 en 25 jaar meent dat de pagina van een merk op Facebook een betrouwbare bron van informatie is over het product.

post-image-3

Dit resultaat zou erop wijzen dat deze pagina`s in de ogen van de jongeren niet méér betrouwbaar zijn dan reclame of dan wat een concurrent over het merk zou zeggen. Dit verrassende resultaat, afkomstig van een onderzoek van Insites Consulting, zou betekenen dat de meeste bedrijven teveel investeren in hun aanwezigheid op de sociale platformen.

Joeri Van den Bergh, expert bij Insites Consulting en auteur van het boek "How Cool Brands Stay Hot", nuanceert de cijfers van het onderzoek. "Het is vooral een mooie illustratie van de manier waarop deze Generation Y zich perfect bewust is van de marketingstrategie van een bedrijf. De sociale platformen zijn echt nuttige marketingtools wanneer de merken ze gebruiken om een authentieke dialoog op te starten  en daarbij op hun pagina feedback toelaten en gesprekken met de gebruikers, in plaats van zelf de content aan te maken".

De feiten en cijfers uit dit wereldwijde onderzoek van InSites Consulting werden gehaald bij 4.065 respondenten tussen de 15 en 25 jaar (Generation Y) in 16 landen.

Back to top button
Close
Close