De Financial Times stapt over op "digital first" om zijn 125 jaar te vieren

Er zijn meer digitale abonnees dan abonnees op de papieren krant. Het digitale brengt nu meer op dan de papieren versie voor de Financial Times.  Het gaat dan ook niet enkel om een verplichte maar ook een rendabele koerswending voor de befaamde krant met zijn roze papier.

post-image-3

De onmisbare financiële krant, die men in ieders handen aantreft in de Londense city en op elke beursvloer ter wereld, wordt geconfronteerd met dezelfde moeilijkheden als de meeste grote kranten: een evenwicht vinden tussen papieren en online pers. De directeur van de uitgave, Lionel Barber, heeft een belangrijke beslissing bekend gemaakt:  "digital first", wat wil zeggen dat de artikels eerst op de website van de krant gepubliceerd zullen worden, en dan pas in de papieren versie.

Een beslissing die de schrapping met zich meebrengt van 25 jobs, maar die er 10 nieuwe creëert voor het web. Een model dat andere kranten in de volgende jaren zou moeten inspireren.

Back to top button
Close
Close