Een Belgische KMO lanceert een zoekmachine gebaseerd op geolocalisering

Wie heeft er nog niet naar een product gezocht zonder te weten waar het te kopen? Het nieuwe platform Finexto wil het leven vereenvoudigen van internauten die fan zijn van het pre-shoppen, door de buurtwinkels een nieuwe adem te geven. Een project dat "Web-to-Store" gericht is...

post-image-3

De Belgische KMO Finexto heeft een zoekmachine gelanceerd die wel origineel is, vermits hij gericht is naar geolocale diensten en producten. Het project gaat uit van een evidente vaststelling: de e-commerce is niet de baas! Verre van... Kopen in de winkel blijft meer dan ooit actueel, want de gebruiker heeft er nog altijd behoefte aan om te bekijken, aan te raken, om raad te vragen. Maar hij moet nog altijd wel de juiste winkel in zijn omgeving vinden! Met de "pre-shopping" oplossing kan hij zich voorafgaand informeren op het internet, om dan het product in de winkel aan te kopen. En dat is waar de zoekmachine Finexto (een samentrekking van "Find next to") in het spel komt. Dankzij een systeem van automatische geolocalisering zorgt die ervoor dat de gebruiker de gevraagde verkooppunten of vaklui in zijn regio kan vinden.

Het nieuwe platform biedt uiteraard de mogelijkheid om zijn activiteit gratis te laten opnemen. Een onmiskenbaar pluspunt voor kleine bedrijven of ambachtslui die niet altijd de mogelijkheid en de middelen hebben om voor een afdoende aanwezigheid op het web te zorgen.

De zoekmachine telt momenteel een 2.000 generische producten en diensten, verdeeld door 40.000 verkooppunten vermeld op de site.

Wat publiek betreft, meldt Finexto dat het al 100.000 bezoekers per maand noteerde sinds het een jaar geleden in bèta-versie van start ging (onder een andere naam).

Back to top button
Close
Close