76% van de reizigers boekt online!

Een onderzoek uitgevoerd door de luchtvaartmaatschappij British Airways toont aan dat meer dan drie kwart (76%) van de Europeanen voortaan zijn vakantie online boekt. De digitale instapkaart op het mobiele toestel geraakt echter moeilijk ingeburgerd.

post-image-3

Het digitale tijdperk wijzigt grondig onze manier van leven, en dus ook onze manier van reizen.  In 10 jaar tijd hebben de luchtvaartmaatschappijen een stijging genoteerd van het aantal online boekingen met 60%.
Of het nu gaat om het opzoeken van een reisbestemming of het boeken van een ticket, de registratie en de keuze van de zetel, alles speelt zich tegenwoordig online af! Een onderzoek van British Airways naar het online reisgedrag van 2000 Europese passagiers, toont aan dat iets meer dan drie vierde (76%) van de reizigers zijn vakantie online boekt. Amper 18% van de reizigers gaat met andere woorden naar een agentschap om een reis te boeken, terwijl slechts 5% zich van die taak kwijt per telefoon. Ter vergelijking: 65% van de reizigers ging in 2003 nog naar een reisbureau, en 22% reserveerde zijn ticket per telefoon.

Het online registreren kent vooral succes bij de jongeren. Meer dan de helft (51%) van de 18-24 jarigen vindt deze procedure erg praktisch, tegen 38% bij de 60-plussers.
De instapkaarten op het mobiele toestel daarentegen kennen minder succes: amper 9% van de respondenten zegt er gebruik van te maken.

Tot de "digitale" wensen die de reizigers in het vliegtuig zouden willen zien verschijnen, behoort met prioriteit internettoegang (aan boord van het vliegtuig); 74% van de 18-24 jaren is die mening toegedaan. Deze verzuchting wordt gevolgd door het gebruik van de gsm tijdens de vlucht, de mogelijkheid om digitale magazines te lezen, zich in 3D te ontspannen, om in het toestel over een panoramisch dak te beschikken, en last but not least, een afzonderlijke ruimte voor de kinderen.

Back to top button
Close
Close