Waarom bedrijven nog twijfelen om te investeren in mobiele marketing

Marketingspecialisten zijn het erover eens: het mobiele is de toekomst van het internet. Maar hoewel de budgetten die aan mobiele technologieën worden gewijd, volop groeien, overweegt amper 4% van de adverteerders een “mobile first”-strategie! Hier volgen de redenen…

post-image-3
Meer dan 80% van de Nederlandse marketingspecialisten geeft toe dat de toekomst van bedrijven langs de mobiele strategieën zal verlopen. Deze vaststelling steunt op de technische evoluties en op het feit dat bijna iedereen vandaag over een mobiel toestel beschikt.  
Nochtans benadrukt de laatste barometer "Mobiele mysteries ontrafeld", gepubliceerd door OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing, dat het "kennisniveau op het vlak van mobiele technologieën nog moet worden verbeterd, zowel voor de dienstverleners als voor de opdrachtgevers.”
Deze vaststelling komt er terwijl de budgetten van mobiele technologie volop groeien in Nederland, zoals elders in Europa. Zo geeft 57% van de opdrachtgevers aan dat het mobiele budget van dit jaar is verhoogd  in vergelijking met 2012. Als men deze vraag stelt aan de dienstverleners, hebben deze het over een verhoging van het budget bij hun klant van 72%. De dienstverleners menen dat dit cijfer tegen 2014 89% zal bereiken.  
In realiteit maakt het mobiele nog geen deel uit van de toonaangevende bekommernissen van bedrijven, omdat de verantwoordelijkheid op het vlak van mobiele technologie bij de meeste opdrachtgevers niet specifiek onder de bevoegdheid valt van een specialist.  
Bovendien heeft het mobiele nog niet echt zijn plaats in de marketingmix van de adverteerders. Amper 10% van de respondenten geeft aan dat het mobiele even belangrijk is als de andere kanalen in de mix, terwijl het bij slechts 3% van de respondenten bovenaan de prioriteitenlijst verschijnt.
Back to top button
Close
Close