De iPad vervangt de documenten bij CBC en KBC Verzekeringen

De agenten van CBC en KBC Verzekeringen zullen voortaan een iPad gebruiken om hun klanten de documenten te laten ondertekenen die nodig zijn voor de wijziging van een verzekeringspolis. Dit is mogelijk gemaakt dankzij een nieuwe toepassing van de elektronische handtekening.

post-image-3
De iPad is een onmisbaar instrument aan het worden bij CBC/KBC Verzekeringen, een bedrijf dat onlangs verschillende toepassingen ontwikkelde om de verzekeringsagenten te helpen bij het opstellen van hun verzekeringspolissen en het regelen van schadegevallen.
Binnenkort komt er een nieuwe, erg praktische app bij op deze lijst (ontwikkeld in partnership met INTO IT Applications) – tegen het einde van het jaar. Met recht en reden: met deze app zullen verzekeringsagenten hun klanten de documenten die nodig zijn voor het wijzigen van een polis, kunnen doen tekenen bij hen thuis, op de iPad. Dat wil zeggen dat één enkel bezoek van de agent van CBC/KBC zal volstaan om de volledige klantenadministratie te regelen.
Hoe gaat het in zijn werk? Er komt een speciaal kastje op de iPad om de elektronische identiteitskaart van de klant te lezen. Zodra de data in de toepassing zijn geladen, kan de klant het document tekenen op de tablet, via zijn pincode. Dat neemt niet weg dat het papier niet helemaal zal verdwijnen. Een kopie van het document, in PDF-formaat, zal worden opgestuurd naar de klant, via e-mail.
CBC en KBC zullen vervolgens ditzelfde systeem gebruiken om de nieuwe polissen, de SEPA-mandaten, enz., digitaal te ondertekenen. Bovendien zullen de verzekerden binnenkort in staat zijn om hun polissen te archiveren op het elektronisch platform Doccle.
Back to top button
Close
Close