Een platform dat de tewerkstelling in België dooreen schudt

Het online platform voor spontane sollicitaties Sending my CV is onlangs in België en 10 andere Europese landen van start gegaan met zijn activiteiten. De markt mag het dan al moeilijk hebben, toch zet het bedrijf onder leiding van Ingrid Van Renterghem zijn eerste bemoedigende resultaten neer…

post-image-3

Zes maanden na zijn overname door het bedrijf Email-Brokers maakt het platform voor het inzenden van spontane sollicitaties (via e-mail) een vliegende start in België.
Uit de resultaten van een onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau EmailStrategy, dat peilde naar de interesse van bedrijven voor zulke spontane kandidaturen, kan men het toekomstig welslagen afleiden van het platform dat sinds kort onder leiding staat van Ingrid Van Renterghem.
Uit dit onderzoek in de vorm van een empirische test blijkt dat 50% van de bedrijven de e-mail geopend hebben die door een kandidaat verstuurd werd, en niet minder dan 15% zou hem effectief gedownload hebben.
Volgens Ingrid Van Renterghem "is dat een uitstekend resultaat, rekening gehouden met het profiel van de werkzoekende: een man van 48 jaar, zonder bijzondere scholing. Dankzij het verzenden van zijn CV kon hij toch een tiental sollicitatiegesprekken in de wacht slepen, wat uitmondde in de ondertekening van een arbeidsovereenkomst na slechts drie weken zoeken".
Ter herinnering, met Sending my CV kunnen werkzoekenden een CV op maat opstellen en hun kandidatuur meteen verzenden naar een 120.000 bedrijven die vanuit het platform gekozen worden. Voor een tarief dat erg democratisch genoemd wordt (€0,04 per verzending).
Het economisch model van het bedrijf is voornamelijk gebaseerd op de verkoop van prepaid Alyadis kaarten, die, net als iTunes kaarten,  in krantenwinkels verkocht worden (Press Shop en Relay)  en binnenkort ook in bepaalde supermarkten,  op packages waarover afspraken gelden met de werkgevers, en op inkomsten van sponsors. Maar andere bronnen van inkomsten zouden ook bestudeerd worden, zo bevestigt onze bron.
Momenteel werd het platform al gebruikt door 2.000 mensen, en dat nog voor de reclamecampagne van start ging.
Gezien de realiteit van de makt van de Belgische bedrijven wil SendingMyCV zich vooral concentreren op de KMO die op zich goed zijn voor 67% van de werkgevers in ons land.

Back to top button
Close
Close