Digitale media scoren steeds beter voor Direct Marketing

Het rapport dateert al van eind april maar we zijn er nu pas op gestoten: volgens de DM-barometer van Nederlands permission marketing bureau Mailmedia (in samenwerking met een Nederlands vakblad)wordt het net voor het eerst het belangrijkste Direct Marketing instrument…

post-image-3
Zo maakt de bedrijfswebsite 22 % uit van het totale DM-budget van de meer dan 560 bevraagde marketeers.
 
Direct mail is daarmee niet langer het belangrijkste DM-instrument. Een belangrijk teken aan de wand. Sterker nog: in een aantal bedrijfstakken (waaronder FMCG, ICT en cosmetica) wordt ondertussen zelfs al meer DM-budget besteed aan e-mail dan aan Direct Mail per post bij onze noorderburen.
 
En dat is eigenlijk niet meer dan logisch: dezelfde marketeers vinden immers dat e-mail het meest effectieve kanaal is om klanten te bereiken (voor prospectiedoeleinden doet Direct Mail per post het voorlopig nog beter).

Mailmedia vond ook dat de DM-bestedingen in het algemeen in de lift zitten (om en bij + 8%) maar dat die groei vooral wordt gestuurd door “nieuwe” vormen van DM. De twee sterkste stijgers zijn bijvoorbeeld weblogs (+22 %) en virale marketing (+ 21%).

 
LEES OOK:
 
Joint venture voor gepersonaliseerde multi-channel communicatie
24/03/2006
CameleOne, dat is de naam van een joint venture tussen Fortis Venturing, Manufast-ABP en Xerox Global Services die zich gaat bezig houden met het uitstippelen en realiseren van gepersonaliseerde multikanaal direct marketing campagnes.

>>
Gros van de Belgische markeeters moet het branding-potentieel van internet nog ontdekken
23/11/2005
InSites Consulting heeft vorige maand, in samenwerking met Pub, een nieuwe bevraging verricht bij een 800-tal marketingverantwoordelijken rond hun online prioriteiten.

>>
Back to top button
Close
Close