Qualifio trekt (nog) nieuwe media aan in België en Frankrijk

Qualifio doet het behoorlijk goed: de vijf merken VTM, Yahoo! France, Elle France en Ice Watch hebben zopas het beheerplatform voor wedstrijden van het Belgische bedrijf omarmd.

post-image-3

Qualifio doet het behoorlijk goed: de vijf merken VTM, Yahoo! France, Elle France en Ice Watch hebben zopas het beheerplatform voor wedstrijden van het Belgische bedrijf omarmd.  

Het platform Qualifio, dat evenzeer wordt gebruikt door de media in Frankrijk als in België, meldt ons dat vijf nieuwe prestigieuze klanten onlangs een abonnement hebben genomen op zijn oplossing voor het animeren en kwalificeren van digitale communities.  

Ainsi, Yahoo! France, Elle France, Télé7Jours, Nord Littoral, L’Est Eclair, L’Union en France, de audiovisuele Vlaamse groep VMMA (VTM, QMusic, JimTv, enz.) en het internationale merk Ice Watch (voor de animatie van zijn Facebook-pagina die bijna 5 miljoen fans telt):  ze zullen allemaal voortaan de oplossing voor het creëren en beheren van wedstrijden van het jonge bedrijf gebruiken. Met dit platform – voor wie het nog niet kent – kan je fotowedstrijden realiseren, videowedstrijden, quizzen, persoonlijkheidstesten, onderzoeken, stemmen en enquêtes.

Een hele waaier mogelijkheden die bureaus als Talking Heads, Dimensions, Un Pas Plus Loin en anderen als Travel Media al gebruiken voor hun klanten. De bedoeling is om digitale communities op het web, op mobiele toepassingen of op sociale netwerken te animeren, te binden en te kwalificeren.

"De media en de merken hebben een groeiende nood om te kunnen communiceren met hun digitale communities en om hun fans en surfers te kwalificeren. Om dit te doen lijkt het platform veel economischer dan de ontwikkeling van eigen tools, omdat alle functionaliteiten al zijn ontwikkeld,” luidt de samenvatting van  Olivier Simonis, Managing Director van het bedrijf.

We herinneren er u aan dat het platform Qualifio zowel wordt gebruikt door grote mediagroepen (Le Monde, France Télévisions, RTL) als door merken (L’Oréal, MédiaMarkt) of bureaus (Isobar, BETC, Famous, enz).

Het aantal campagnes die de verschillende klanten op het platform realiseerden, scoorden goed: meer dan 5 miljoen unieke bezoekers (in oktober) werden gelokt, goed voor 20 miljoen page views.   

Back to top button
Close
Close