Partnership Apple/IBM om de iPad een nieuwe boost te geven?

Apple en IBM kondigden half juli een partnership aan, wat de krachten van beide bedrijven bundelt. Het aangekondigde doel is het veranderen van de mobiele oplossingen in bedrijven via een nieuwe categorie van apps, die de knowhow van IBM op het vlak van “Big Data” en van data-analyse zal gebruiken op iPhone en iPad. Na de laatste tegenvallende verkoopcijfers zou dit partnership kunnen dienen om de verkoop van de iPad een nieuwe boost te geven op een markt die nog maar weinig werd geëxploiteerd, de klanten binnen bedrijven.

post-image-3

Er werden 13,2 miljoen iPad’s verkocht tijdens het tweede trimester, waarmee de tablet 15% vertegenwoordigt van de Apple-verkopen, maar de cijfers gaan naar omlaag. Samsung en verschillende Chinese fabrikanten knabbelen aan marktaandelen en stellen aantrekkelijke prijzen voor.

 

Dit akkoord met IBM zou de verkoop van de iPad een nieuwe boost moeten geven. Tim Cook citeerde trouwens cijfers van IDC waaruit blijkt dat de penetratiegraad van de iPad in businessomgevingen amper 20% bedraagt, tegenover 60% voor portables. Dit biedt dus een mooie groeimarge.

 

De twee giganten, die geen concurrenten zijn van elkaar, zien deze verbintenis als een buitenkansje. We wachten de cijfers af om dit te bevestigen.

 

Back to top button
Close
Close