Invisible Puppy lanceert Crowdsourcing Initiatief voor Digital First Hashtag

Het Online Strategy & Marketing Agency Invisible Puppy is met zijn derde deelname aan de Digital Marketing First beurs een vaste waarde aan het worden onder de exposanten. Of is het de eerste keer? Want eerder dit jaar werd het initiatief omgedoopt tot Digital First.

post-image-3

De herpositionering van de beurs is iets waar de Puppies absoluut achter staan. En met meer dan 3.500 aanwezige professionals, is Digital First het belangrijkste digitale evenement in België. Net dat maakt goede communicatie vóór, tijdens en na het evenement zo belangrijk.

Eén van de belangrijkste communicatiemiddelen tijdens Digital First voor Invisible Puppy (@Invisible_Puppy) is Twitter. Bij de nieuwe merkpositionering van de beurs is gekozen voor een geleidelijke invoering. De hashtag die bezoekers en exposanten voor Twitter gebruiken werd niet expliciet gewijzigd. De natuurlijke variant #DMF14 is met de nieuwe positionering niet meer relevant en werd ook al geclaimd door gebruikers voor andere events zoals het Digital Marketing Forum.

Founding Puppy en initiatief nemer Fanuel Dewever (@fdewever) startte daaom een “grassroots” initiatief om een nieuwe naam te vinden.

Deze week kreeg het initiatief tractie en werden de eerste voorstellen gelanceerd door Chris Demeyere ‏@chrisdemeyere,  Alain Beerens ‏@AlainBeerens en Timmy De Craene ‏@TimmyDeCraene. De eerste voorstellen zijn #D1GI #DIG1T #digi1st.

Ondertussen heeft Digital First organisator Digimedia (@digimedia_NL) mee zijn schouders onder dit initiatief geplaatst. Zo krijgt het brede publiek de kans om de officiële #hashtag van digital first te selecteren. Een bekwame vakjury van Puppies zal samen met het Digital First team de winnaar kiezen. Voor de winnaar, die donderdag 18 september bekend gemaakt wordt, zal er alvast een fijne attentie klaar liggen op de beurs.

De winnende #hashtag moet aan de volgende idealen voldoen:

  • wordt getweet naar Invisible Puppy (@Invisible_Puppyen Digimedia (@digimedia_NL)
  • is sprekend voor het Digital First initiatief
  • is uniek en wordt niet door anderen gebruikt
  • werkt voor de verschillende landstalen
  • is kort en bondig zodat er ook plaats is voor een boodschap in de tweets
  • en tenslotte, heeft voldoende weerklank in de community op basis van het aantal likes, retweets en positieve quotes.
Back to top button
Close
Close