Admob: reclame in apps via Adwords

We willen het met u hebben over mobiele reclame. Er bestaan verschillende maten: de advertentie die het hele scherm van uw smartphone vult, de banner of enkele lijnen tekst bovenaan de pagina van uw app.

post-image-3

Of het nu is om u uit te nodigen om een nieuw spel te ontdekken, om een nieuwe app te downloaden, u een merk te doen ontdekken of de solden of andere promoties van uw lievelingswinkel te promoten, de admob-advertenties zijn altijd verschillend en gevarieerd, en komen met tal van strategieën om uw aandacht te trekken. 

De admob is perfect voor wie zijn visibiliteit breed wil uitbouwen, voor Branding bijvoorbeeld. Het idee erachter is hetzelfde als een Display-campagne, met dien verstande dat de CTR (klikratio) beter is op Admob-campagnes dan op Display-campagnes. De verklaring? Nog niet iedereen is al bezig met admob, er zijn nog plaatsen te veroveren.

Wat onhandig is, als we dat mogen zeggen, is dat het returnpercentage behoorlijk laag ligt als men een zogenaamde "conversiecampagne" lanceert, net als Display is dit niet erg geschikt voor dit soort objectieven. Maar het hangt ook af van de thema`s die behandeld moeten worden: het is inderdaad makkelijker om conversies te verzamelen als de bestemmingspagina aangepast is aan mobiele schermen, en als u een wedstrijdspel aanbiedt met cadeaus als beloning - eerder dan een artisanale site met een vraag om een bestek. Daar zal de surfer vast zijn aanvraag willen uitwerken, en dat kan een lang en slopend proces zijn met een beperkt scherm zonder klavier.


Admob: nog voordelige CPC`s!

De verspreiding van Adwords-advertenties heeft niet alleen betere klikratio`s dan het Display-netwerk, ook in apps blijkt het erg interessant (op dit moment). De Cost per Click ligt vaak lager dan € 0,10 en kan zelfs gaan tot € 0,06 of 0,05 per klik*! Dat wil zeggen dat u niet alleen uw visibiliteit opbouwt, maar ook veel trafiek naar uw site zult genereren tegen een geringe kost.

De mobiele trafiek in België is gestegen van ongeveer 15% in het laatste trimester van 2013 naar 22% in het derde trimester van 2014. Genoeg om sommigen tot nadenken te stemmen...

(Bron: Knewledge)

Back to top button
Close
Close