AdSpike, de Belgische technologie die uw Adwords kosten met 35% zal verlagen

Odoo (voorheen OpenERP), de Belgische uitgever van professionele applicaties, lanceert vandaag AdSpike, en stelt dit exclusief aan Digimedia voor. Deze webapp is gebaseerd op een reeks algoritmes die automatisch de campagnes van Google Adwords gebruikers optimaliseren.

post-image-3

AdSpike is de jongste telg van de suite applicaties van Odoo. De uitgever realiseert gemiddeld een verbetering van niet minder dan 35% bij een gelijkaardig budget op de lopende campagnes. Fabien Pinckaers, de stichter van Odoo, verklaart: "Wij hebben AdSpike gelanceerd omdat wij zelf onze eigen Adwords budgetten wilden verminderen,  en tegelijkertijd de impact ervan qua conversie wilden verhogen. Na enkele interne tests hebben wij, na 21 dagen gebruik, 19.000 € gewonnen op ons jaarlijks budget. Met als gevolg dat wij beslist hebben om het gebruik ervan als test tot andere bedrijven uit te breiden, en de impact is bij deze bedrijven even beduidend ".

De applicatie heeft  een strakke interface en voert automatisch alle optimaliseringstaken van de campagnes uit - optimalisering van de veilingen, A/B testing op trefwoorden, ontdekken van 404 errors op de bestemmingspagina`s, enz. - om zo tot een globale verlaging van de kosten en een verhoging van clicks en conversies te komen.

Odoo haalt zijn inkomsten door 4% te vragen op het maandelijks Adwords budget dat de bedrijven uitgeven. De eerste testen die op de markt uitgevoerd werden zijn positief, en de gespecialiseerde agentschappen staan te springen om gebruik te maken van deze tool.

AdSpike zal officieel gelanceerd worden tijdens de ICT Xmas Party, georganiseerd door Betagroup op SETT Brussels, nu dinsdag avond. Odoo biedt een proefperiode van 21 dagen aan om de sceptici te overtuigen.

Back to top button
Close
Close