Fishtripr start-up haalt 500.000 euros op

Fishtripr, een Belgische startup met de ambitie om de sportvisserijsector opnieuw uit te vinden, heeft onlangs een fondsenwervingscampagne van 500.000 euro afgesloten. Deze tweede ronde sinds de oprichting van het bedrijf heeft de deelname van investeerders zoals Kima Venture, Leansquare, Digital Attraxion en Olivier Coune mogelijk gemaakt.

post-image-3

Gelanceerd in oktober 2017, het bedrijf onderscheidt zich door zijn vermogen om te innoveren in de recreatieve vismarkt, een gigantische industrie met 250 miljoen mensen die eraan deelnemen en 45 miljard dollar per jaar aan uitgaven voor ervaringstoerisme alleen. Ondanks dit enorme potentieel blijft de kloof tussen deze sector en nieuwe technologieën aanzienlijk.

 

Door het creëren van een online marktplaats wil Fishtripr deze kloof overbruggen en het sportvisleven nieuw leven inblazen door niet alleen het boeken van ervaringen onder ervaren vissers te vergemakkelijken, maar ook door het grote publiek de mogelijkheid te bieden deze sport te ontdekken, die voorheen was voorbehouden aan kenners en liefhebbers. Het online platform is ook bedoeld als een instrument om professionals in de sector te helpen hun passie uit te leven door hun beroep te digitaliseren.

 

Deze kapitaalverhoging zal bijdragen tot de verwezenlijking van deze missie door de portefeuille van haar leveranciers uit te breiden; Fishtripr heeft momenteel meer dan 1000 experimenten voorgesteld door 500 partners in 62 landen; en door hen een nieuw instrument voor het beheer van reserveringen te verschaffen. Volgens de startup is het concept aantrekkelijk omdat 95% van de professionals geïnteresseerd is in een betere online aanwezigheid en een efficiënter beheer van hun boekingen. Fishtripr heeft daarom besloten haar ontwikkeling voort te zetten door een gloednieuw product aan te bieden aan haar partners; Fishtripr Manager.

 

"Fishtripr wil echte innovatie op deze markt brengen door professionals in staat te stellen hun reserveringen van A tot Z in een gespreksruimte te beheren. Stel je voor dat Whatsapp, maar dan voor professionals, in staat om een offerte te sturen en een betaling direct in een chat vast te leggen," legt Quentin Walravens uit.

 

Het verbeteren van de klantervaring en de professionals in de sector vormen dan ook de kern van de activiteiten van het bedrijf, dat de digitalisering van het bedrijf als een van de sleutels ziet om de markt te revitaliseren en waarde te creëren voor al zijn spelers.

 

Het bedrijf is opgericht door Quentin Walravens en Maxime Jean, een duo met ervaring in zowel sport als online marktplaatsen. De CEO, Quentin Walravens, is een gepassioneerd visser en ervaren ondernemer die The Fork in België heeft opgericht, dat in 2014 werd overgenomen door TripAdvisor. Maxime Jean, CMO, brengt aan Fishtripr bewezen expertise in vele gebieden van digitale marketing en nieuwe technologieën.

 

Samen streven de twee oprichters naar een bedrijf dat de sportvisserijmarkt kan stimuleren en dat ook een middel is om zoveel mogelijk mensen naar buitenrecreatie te brengen.

Back to top button
Close
Close