Clubhouse Creator First: creators krijgen de kans om dit programma te volgen om geld te verdienen met hun shows

Dankzij dit initiatief zullen 20 content creators kunnen genieten van persoonlijke begeleiding om hun publiek te ontwikkelen en geld te verdienen met hun content.

post-image-3

Paul Davison, CEO van Clubhouse, heeft zondag 14 maart deelgenomen aan een openbare bijeenkomst over de nieuwigheden die eraan komen op het platform. Tijdens die bijeenkomst heeft men het met name gehad over de lancering van een volledig nieuw programma van Clubhouse: Clubhouse Creator First. Met dit initiatief zullen content creators hun publiek kunnen ontwikkelen en hun content ten gelde maken.

Clubhouse Creator First: een programma voor creators
Er wordt de laatste tijd veel gesproken over Clubhouse, en het platform zou al gevaloriseerd worden op een miljard dollar. Het sociaal netwerk heeft meer dan 10 miljoen gebruikers wereldwijd. Verschillende bekende personen hebben zich aangesloten bij Clubhouse, waaronder Elon Musk, Mark Zuckerberg en Oprah Winfrey - en zij hebben voor een groot deel bijgedragen aan de populariteit van dit platform. De app heeft zojuist aangekondigd dat het een nieuw programma voor content creators zal lanceren: Clubhouse Creator First, waaraan slechts 20 creators kunnen deelnemen.

De kandidaturen zijn nu geopend en worden op 31 maart afgesloten. Met het Clubhouse Creator First-programma kunnen de gelukkige geselecteerden advies krijgen om hun publiek te ontwikkelen, een relatie aan te knopen met merken en vooral hun uitzendingen ten gelde te maken. Drie aspecten die bijzonder moeilijk te realiseren zijn bij de lancering van een nieuw platform. En omdat Clubhouse nog niet zo lang geleden gelanceerd werd, zijn er niet veel merken bereid om content te sponsoren, zodat de creators het niet gemakkelijk hebben om geld te verdienen met hun uitzendingen.

Het sociaal netwerk in de startblokken
Er zijn heel wat sociale netwerken die de fase "inkomsten genereren" doorlopen hebben. Dat is uiteraard het geval met YouTube of Twitch, twee sociale netwerken die gespecialiseerd zijn in video en live streaming. Clubhouse heeft op 17 maart 2021 zijn eerste verjaardag gevierd, na een uitzonderlijk jaar. Zijn succes heeft Twitter er zelfs toe gebracht om Spaces te lanceren. "Clubhouse begint aan een wereldtournee. De eerste openbare bijeenkomst in het buiteland zal in Italië geschieden, op maandag 15 maart", stipte Paul Davison aan op de bijeenkomst van 14 maart.

Buiten het Clubhouse Creator First-programma voegt de app nog enkele nieuwe functies toe die gevraagd waren door de gebruikers: het delen van links en het filteren op taal. Wat beveiliging betreft verduidelijkt de CEO van Clubhouse dat "de gebruikers ons rechtstreeks kunnen contacteren om te vragen hun recent geüploade persoonlijke gegevens te wissen. En een tool waarmee gebruikers hun data op Clubhouse kunnen verwijderen zal binnenkort ook beschikbaar zijn". Deze aankondiging komt er als gevolg van een recent ontdekt beveiligingslek, waardoor de Chinese overheid toegang had tot de gegevens van het platform.

Back to top button
Close
Close