DexVille lanceert Influencers platform

Influencers hebben meer invloed dan ooit

post-image-3

Merken zijn nog nooit zo veel en zo actief op zoek gegaan naar influencers als vandaag. Dat doen ze meestal met gratis producten die ze via PR-bureaus naar influencers sturen. Twee problemen: PR-bureaus zijn best duur en als merk heb je geen controle over wat een influencer met je product doet. 

Hopen op goede content

Bovendien ben je niet zeker of de influencer überhaupt positief over je product communiceert. Vaak komt het neer op hopen: op goede content en op een goede ROI. 

Het alternatief, zelf adverteren op sociale media, is dan weer gebonden aan de mogelijkheden die elk platform aanbiedt. Platformen staan adverteren bovendien vaak pas toe als ze net iets minder trending worden. Zo mis jij de hype.

De ene influencer is de andere niet

Wereldwijd heeft 70% van de merken al slechte ervaringen gehad met influencers. Bij nano- en micro-influencers zorgt de samenwerking soms zelfs voor negatieve publiciteit. Toch investeren A-merken soms tot 25% van hun marketingbudget aan influencers. Potentieel is er dus wel. 

Nano-influencers Minder dan 10 000 volgers

Micro-influencers 10 000 - 50 000 volgers

Mid-tier influencers 50 001 - 500 000 volgers

Macro-influencers 500 001 - 1000 000 volgers

Mega-influencers Meer dan 1000 000 volgers

Mensen weten dat mega-influencers gestuurd worden door merken. Dat maakt ze minder betrouwbaar. Toch blijven ze ook zo heel relevant en zorgen hun posts voor veel resultaat. Nano- en micro-influencers zorgen vaker voor negatieve publiciteit, maar blijven buitengewoon waardevol omdat ze als eerlijk worden ervaren. Maar hoe verzeker jij dat jouw samenwerking met een influencer het gehoopte resultaat oplevert? 

Welkom bij NONON

NONON is ons gloednieuwe platform voor influencer marketing. De front end ziet eruit als een webshop, vol mooie producten die je graag in huis hebt. Influencers rekenen er echter niet af via Bancontact of PayPal. Ze ontdekken voor elk product welke tegenprestatie eraan vast hangt, inclusief gedetailleerde voorwaarden over bereik en creativiteit. Volbrengen ze die challenge? Dan krijgen ze het product gratis opgestuurd.

Learnings

Influencers hebben vandaag de dag meer invloed dan ooit. Mensen gaan makkelijker mee in advertising die van mensen komt dan advertising van die van merken komt. Vooral met micro- en nano-influencers hebben merken echter wel eens slechte ervaringen. Maar net zij kunnen veel meerwaarde bieden omdat ze als betrouwbaar worden ervaren door de consument. 

Op een platform als Nonon heb je als merk alle voordelen van influencer marketing, zonder de nadelen. Je werkt er altijd met gemotiveerde influencers. (Ze krijgen je product namelijk pas als ze hun challenge hebben voltooid.) Je bereikt er bovendien verschillende socialemediakanalen omdat je met meer dan één influencer werkt. En ten slotte stopt je visibiliteit niet na de eerste post, omdat trotse winnaars unboxing video’s posten als ze hun prijs ontvangen.

Back to top button
Close
Close