Snapchat rondt de kaap van 500 miljoen maandelijkse gebruikers

Het sociale netwerk dat populair is bij de jongsten, rondt de kaap van 500 miljoen maandelijkse gebruikers, dankzij de massale adoptie van de app in India tijdens de pandemie.

post-image-3
 De app voor het delen van foto`s en video`s, die in 2011 ontwikkeld werd door studenten van de Stanford University in Californië, heeft waarlijk de wind in de zeilen.
De uitvinder van de tijdelijke "stories", die zeer populair zijn bij tieners en adolescenten, zag onlangs het aantal dagelijkse gebruikers in India explosief met 100% stijgen in de laatste 5 kwartalen.
Vandaag is 40% van de gebruikers van het netwerk gesitueerd buiten Noord-Amerika en Europa. Zelfs al heeft de app zich stevig genesteld bij een jong publiek in de westerse landen, vermits het voortaan gebruikt wordt door 90% van de 13-24-jarigen en 75% van de 13-34-jarigen.
Het bezoekersaantal van het bedrijf blijft weliswaar nog ver achter dat van Facebook en diens satellieten Instagram, Messenger, WhatsApp (3,45 miljard gebruikers per maand), maar toch zet Snap Inc een meer doelgerichte groei verder.
Het bedrijf, dat al twee keer een overnamebod van Facebook afgeslagen heeft, beklemtoonde onlangs zijn aanwezigheid in de e-commercesector met de overname van Fit Analytics, een Duitse start-up die tools ontwikkelt waarmee gebruikers de juiste maat van een kledingstuk kunnen kiezen bij hun online aankoop.
Snapchat verleidt ook steeds meer adverteerders met zijn `augmented reality` filters en tools, waarmee gebruikers kleding of accessoires van thuis uit kunnen `uitproberen`, via een simulatie op hun smartphone.
Het sociale netwerk zet koers naar nieuwe producten en innovaties voor content creators en dus ook voor distributiemerken die rechtstreeks in de mappingtool kunnen adverteren.
 
Back to top button
Close
Close