Stellar Gold Awards: herbeleef de presentatie en download de whitepaper

Ook dit jaar heeft de niet te missen ontmoeting van social media-spelers in België meer dan 70 mensen verwelkomd. Agentschappen, adverteerders, influencers en professionals van social media waren aanwezig!

post-image-3

Een hele namiddag lang waren 14 sprekers bijeengekomen in Silversquare Bailli om er de beste campagnes van dit jaar voor te stellen. Gold, Bronze en Silver Awards onthulden er de strategische en creatieve ideeën van hun geslaagde campagnes.

De Belgische influencers @Shaunadewit, @Ali.naqvii, @Tianykirilove en @Timothegram vertelden over hun dagelijks werk. Een gezellig panelgesprek, verrijkend en inspirerend.

De Social Media Summit was een unieke gelegenheid om nieuwe informatie te vernemen, uw strategie te verfijnen, beter de rol van de verschillende aanwezige agentschappen te begrijpen en te profiteren van praktisch en concreet advies. Ogilvy Social.Lab, Publicis Groupe Belgium, Kinetic Worldwide, Mutant, Semetis, Famousgrey, Adshot, VCTRY, Stellar & TikTok hebben ons de eer aangedaan om aanwezig te zijn!

Een van deze presentaties was die van Sarah Levin Weinberg, CMO en medeoprichtster van Stellar. Zij stelde niet alleen een communicatiecampagne voor, maar ook de Stellar SaaS tool. U kan haar presentatie in beelden herbekijken of voor het eerst ontdekken.

Als vooruitblik op het nieuwe jaar heeft Stellar haar Whitepaper gepubliceerd met de Trends om in 2022 te volgen op het gebied van influence marketing. 37 experten, waaronder bedrijven, influencers, specialisten in allerlei soorten marketing, hebben daarin hun visie gedeeld over de toekomst van allerlei onderwerpen die nauw verband houden met influence marketing en sociale netwerken.

Een volledige whitepaper met uitleg

Wat zijn de grote trends die influence marketing in 2022 gaan kenmerken en vormgeven? Om een antwoord te geven op deze vraag heeft Stellar, een bedrijf dat sinds haar oprichting in 2015 gespecialiseerd is in influence marketing, een whitepaper uitgebracht, met de bijdragen van 37 experts. Het geeft een antwoord op de vragen die agentschappen, adverteerders en media zich stellen. 14 grote trends werden erin uitgewerkt, geïllustreerd met getuigenissen, advies voor professionals en concrete voorbeelden.

Dit werk behandelt even gevarieerde als diverse trends: het belang van transparantie bij B2B influence marketing, het gebruik van platformen als TikTok en Twitch, de opkomst van nieuwe formats zoals Live Shopping en podcasts… Het behandelt ook de problemen van data, maar ook de Metaverse, die nieuwe opportuniteiten biedt voor influence marketing en marketing in zijn geheel. Deze nieuwe vormen van communicatie brengen nieuwe uitdagingen met zich mee, die nog meer mogelijkheden bieden op het gebied van bereik en het gezamenlijk brengen van boodschappen door influencers en adverteerders.

Met het oog op deze nieuwe ontwikkelingen en om in 2022 zichtbaarheid, geloofwaardigheid en conversie te verkrijgen, zal het dus nodig zijn om de nieuwe codes van influencer marketing onder de knie te krijgen evenals van de communicatiedragers en -formats. Influence marketing kaderen in een globale strategie, die toevoegen aan een "traditioneel" mediaplan zal zo de boodschap van de adverteerders kunnen versterken, die voortaan slechts één stem zullen hebben op alle platformen.

Influence marketing, een markt in volle bloei

De sociale netwerken maken voortaan deel uit van ons dagelijks leven -vandaag, meer dan ooit- en dan vooral sinds het begin van de pandemie die onze maatschappij sinds begin 2020 overhoopgooit. Het publiek brengt meer tijd door op zijn smartphone, en verbruikt meer content. Deze groei van het publiek en de versterking van het engagement hebben ertoe bijgedragen om van influence marketing de onmisbare communicatiehefboom te maken voor spelers in de marketing. De markt van influence marketing, die deel uitmaakt van de nieuwe "Creator Economie" of de "Economie van de creators" zou 15 miljard dollar moeten bedragen tegen 2022.

De opkomst van influence marketing is razendsnel. Het is de laatste jaren een op zichzelf staande marketinghefboom geworden die de merken grote opportuniteiten biedt. Deze groei noopt tot meer transparantie en professionalisering, met meer omkaderde marketingtechnieken. Het is onontbeerlijk geworden om deze nieuwe communicatiecodes, die voortdurend evolueren, te ontcijferen en zich eigen te maken.

De whitepaper "Influence Marketing: Trends to follow in 2022" kan nu  gedownload worden https://stellar.io/white-paper-trends-influencer-marketing/
Back to top button
Close
Close