Google Cloud lanceert "Retail Search" om e-Shopping te stimuleren

De internetgigant lanceert zijn nieuwe oplossing die het zoeken bij online shoppen moet vergemakkelijken. Een geïntegreerde dienst waarmee online verkooppunten de klantervaring kunnen verbeteren dankzij meer relevante zoekopdrachten. En zo het effect beperken van "search abandonment" - afgebroken zoektochten.

post-image-3

Met Retail Search kunnen alle online verkooppunten hun potentieel verhogen, dankzij een betere zoekfunctie voor hun digitale eigendommen.
De nieuwe dienst van Google wil zo de klantervaring verbeteren met relevantere zoekresultaten voor elk profiel. Dit houdt een geavanceerd begrip in van de zoekopdrachten, semantische opzoekingen, geoptimaliseerde resultaten en beveiliging van privégegevens.

Met de nieuwe oplossing wil de Amerikaanse reus het effect van "search abandonment" inperken. Volgens een onderzoek naar Google, uitgevoerd door Harris Poll, breekt bijna 94% van de gebruikers zijn online shoppingsessie af bij gebrek aan een bevredigend resultaat.
In de Verenigde Staten alleen al vertegenwoordigt dit fenomeen een gemiste inkomst van 300 miljard dollar per jaar.
De dienst, die in de "Product Discovery Solutions for Retails" oplossing geïntegreerd werd, is nu wereldwijd beschikbaar in 8 talen: Engels, Frans, Nederlands en Duits, Spaans, Italiaans, Japans en Portugees.

Retail Search, dat in juli verleden jaar voorgesteld werd, werd al uitgetest bij grote e-commercespelers zoals Casas Pernambucanas, FNAC Darty, Lowes en Macy`s.

Na de implementering van de nieuwe zoektool hebben de eerste gebruikers ervan een stijging gezien van de omvang van het winkelmandje en van de conversie, evenals een vermindering van het aantal meervoudige opzoekingen of die naar geen enkel resultaat leidden.
Tegelijkertijd is het engagement van de klanten ook sterk verbeterd.

Back to top button
Close
Close