TikTok innoveert voor het Festival van Cannes

Voor zijn 75e editie gaat het Festival van Cannes samenwerken met TikTok om in heel Frankrijk een communicatiecampagne te brengen. Het platform heeft niet geaarzeld om alles uit de kast te halen om deze gelegenheid te vieren.

post-image-3

Dit jaar heeft het Festival van Cannes plaats van 17 tot 28 mei 2022. Voor haar 75e editie werkt het festival samen met het TikTok-platform, een partnerschap dat het sociale netwerk niet licht opneemt.

De communicatiecampagne is immers deze donderdag al begonnen met een video die vertelt "dit is geen film, dit is een TikTok-video". De clips zal uitgezonden worden op tv en op reclameschermen in alle grote steden van Frankrijk.

In deze video`s treden acht TikTok-creators op die filmpjes brengen, geïnspireerd op de traditionele codes van de cinema.

Ook zal er een postercampagne gerealiseerd worden langs de Croisette met om de twee kilometer verschillende visuals. Vlak tegenover het beroemde Palais des Festivals zal er eveneens een gigantisch zeil geplaatst worden.

Om deze communicatiecampagne af te ronden heeft TikTok een reclamescherm voor in de stad bedacht. Elke dag zal het sociale netwerk een verschillende content vertonen op meer dan 1500 digitale schermen die geïnstalleerd zijn in winkelcentra en metrostations. Zo kunnen de Fransen uit 31 steden een blik achter de schermen werpen en een samenvatting zien van de beste momenten die de dag ervoor gefilmd zijn.

Back to top button
Close
Close