E-commerce evolueert voortdurend sinds 2020

Volgens een rapport dat op 28 juni gepubliceerd werd door E-Commerce Europe en Euro Commerce, is de online handel sinds 2020 in constante evolutie.

post-image-3

Tijdens de pandemie kende de online verkoop in Europa een echt succes, met meer dan 633 miljard euro enkel en alleen voor het jaar 2020.

Ondanks de opheffing van de lockdown hebben de twee organisaties vastgesteld dat de e-commerce zijn klim verderzette met een omzetcijfer van 718 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 13%. Deze cijfers bewijzen dat de Europeanen sinds de lockdown gekozen hebben voor een andere manier van verbruiken: ondanks de heropening van de grootwarenhuizen zijn de gebruikers meer geneigd om online te bestellen dan naar de winkels te gaan.

Deze online verkopen zijn vooral populair in West-Europa met Frankrijk en Duitsland voorop, die samen goed zijn voor meer dan 63% van de online verkoop. Voor 2022 schatten Euro  Commerce en E-Commerce Europe dat de cijfers in de lijn zullen liggen van die van 2021.

Dit rapport bewijst dat e-commerce onmisbaar en een automatisme geworden is in het leven van de gebruikers.

Back to top button
Close
Close