Akeneo, de pijler van omnichannel-commerce

De PIM-oplossing Akeneo is dé referentie geworden om snel en gemakkelijk productervaringen te creëren. Met zijn verschillende tools laat deze Product Information Management-oplossing merken toe om een overtuigende klantervaring te bieden op alle verkoopkanalen.

post-image-3

Akeneo, dat 10 jaar geleden opgericht werd door twee jonge ondernemers, heeft zich genesteld bij de grootste merken. De toepassing is gespecialiseerd in het beheer van productcatalogen; men kan tal van informatie verzamelen, beheren en centraliseren om dat dan te delen op de verkoopkanalen.

De oplossing werd bedacht om resellers, leveranciers en medewerkers gemakkelijk toegang te geven tot alle klantinformatie. Als enige SaaS-tool die een optimale samenwerking tussen de gebruikers mogelijk maakt, kon Akeneo zich onderscheiden van de rest en grote merken verleiden zoals Dior, Hermès, Kenzo of de chemiebedrijven Staples en Azelis.

De toepassing werd geprogrammeerd om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn. De ontwerpers werken er elke dag aan om de interface eenvoudig en begrijpelijk te maken voor de gebruikers ervan.

Akeneo is ook gratis beschikbaar. Het platform wordt gemiddeld elke 10 minuten gedownload en telt meer dan een miljoen gebruikers. Elk merk kan de toepassing gebruiken op de manier die het wil. Als een merk de behoefte voelt om zijn distributiekanalen en zijn markt uit te breiden, dan kunnen bepaalde functies gedeblokkeerd worden om een optimaal gebruik van de PIM te verzekeren.

In 2021 hebben de gebruikers van Akeneo gemiddeld meer dan 100 nieuwe producten per minuut aangemaakt, waardoor het ecosysteem één product per seconde kon registreren.

Akeneo zal op 20 oktober aanwezig zijn op de beurs Digital First om zijn ervaring en zijn beste tips met u te delen, samen met implementatiepartner Take The Lead

Back to top button
Close
Close