SIRDATA en PROXISTORE bundelen hun krachten om Europees leider in digitale reclame te worden

Na verschillende jaren van samenwerking zijn PROXISTORE en SIRDATA gestart met hun fusie om Europees leider in digitale reclame te worden.

post-image-3

SIRDATA, een Frans bedrijf dat gespecialiseerd is in digitale gegevens, heeft aangekondigd dat het zijn kapitaal openstelt voor de PROXISTORE-groep, uitgever van een eigen oplossing voor digitale activatie, om zo Europees leider in digitale reclame te worden.

Het verwerven van een meerderheidsbelang door PROXISTORE werd mogelijk door zijn recente fondsenwerving en markeert de eerste stap naar een volledige fusie van de twee bedrijven.

Industriële complementariteit

De twee bedrijven zijn al partners en vullen elkaar goed aan. Sirdata heeft op cookies gebaseerde en cookieless targetingtechnologieën en technologieën voor toestemmingsbeheer (CMP) ontwikkeld. Proxistore heeft zijn eigen media-aankoopplatform (DSP) dat verbonden is met alle digitale universums (open web, walled garden), maar heeft ook een octrooi op geolocatie, waardoor doelgroepen geografisch kunnen worden getarget, en tools waardoor de bezoeken aan het verkooppunt kunnen worden gemeten (drive to store).

Dankzij deze fusie kunnen beide bedrijven hun leiderspositie consolideren op de markt voor campagnes die geografische targeting en aankoopintenties combineren en kunnen ze de onbetwiste partner worden van media-uitgevers voor de monetisatie van hun "non-consent" inventory.

Geografische complementariteit

Naast deze industriële complementariteit hebben de twee bedrijven ook een sterke geografische complementariteit, waardoor ze een Europese reus in digitale reclame kunnen worden. Proxistore, gevestigd in Waver (België), richt zich al op Noord-Europa, maar ook op Spanje, Portugal en binnenkort Noord-Amerika. Sirdata is gevestigd in Parijs en Londen en richt zich op de Franse en Britse markt.

Eenzelfde ambitie

Voortbouwend op hun historisch partnerschap zijn de twee bedrijven overeengekomen samen te werken om geleidelijk een grote Europese Adtech-groep op te bouwen.

“CMP, data clean room, DSP... dankzij onze alliantie met Proxistore zullen we adverteerders een 360° autonome en conforme marketingstrategie kunnen aanbieden, die targeting, activatie en meting combineert, zowel in managed services als in self services. Onze technologieën zullen adverteerders en agentschappen kunnen ondersteunen op een grote verscheidenheid aan formaten (display, mobiel, DOOH; video, gesegmenteerde TV), zowel op traditionele als op consentless inventories", aldus Benoît Oberlé, oprichter van Sirdata.

“De adtech-markt staat op een historisch keerpunt. Adverteerders zijn niet alleen op zoek naar "cookieless" oplossingen, waardoor ze hun doelbereik en de effectiviteit van hun campagnes kunnen behouden, maar ook naar geloofwaardige technologische alternatieven die voldoen aan de laatste Europese regelgeving.  Door onze krachten te bundelen met Sirdata creëren we een Europese leider die op al hun problemen inspeelt, of het nu gaat om branding, drive to store of retail media," voegt Bruno Van Boucq, oprichter van de Proxistore-groep, toe.

De nieuwe entiteit kan rekenen op het vertrouwen van een honderdtal klanten, waaronder vooraanstaande merken als Cora, Aldi, BMW, Kiabi, Carrefour en Coca-Cola.

De twee bedrijven, die nu al winstgevend zijn, mikken op meer dan 70 medewerkers tegen eind 2023 en een geconsolideerde omzet van meer dan 20 miljoen euro.

Back to top button
Close
Close