Nieuwe Managing Director Marco Piombo versterkt addData

addData stelt Marco Piombo aan als nieuwe Managing Director. De datascience marketingspecialist versterkt addData op haar core competenties. In zijn nieuwe rol gaat Piombo focussen op het brengen van data- en AI-inzichten voor bedrijfsleiders en op de verdere groei van addData binnen het Europese marketingcollectief Customer Collective.

post-image-3

Opportuniteiten omzetten in succesvolle projecten zijn de rode draad in het succesverhaal van Marco Piombo. Met een carrière die begon in de wereld van marketingautomatisering en expertise in projectmanagement, heeft hij zijn loopbaan verdergezet in meerdere leidinggevende functies. Zo stond hij als consultant Mediahuis en daarna JBC bij in hun transformatie op vlak van marketingautomatisering. In 2018 richtte hij Dignify op, een Genks bureau actief in marketingautomatisering. Gedurende vier jaar leidde hij het bedrijf als CEO. Tijdens die periode groeide Dignify jaarlijks met meer dan 50%. Het bureau met intussen een veertigtal medewerkers wordt vertrouwd door toonaangevende bedrijven over heel Europa, waaronder Abbott, Mediahuis, Bol, TVH en anderen. 

In maart 2021 bundelde Dignify de krachten met Customer Collective, het toonaangevende marketingcollectief in Europa. Sindsdien heeft Piombo er de leiding van de data- en technologietak. Sinds maart 2023 combineert hij deze functie met zijn nieuwe functie als Managing Director van addData. 

Marco Piombo brengt zijn ondernemersgeest en uitgebreide ervaring mee naar addData, het agentschap binnen Customer Collective dat de complexe wereld van datawetenschap begrijpbaar  maakt voor bedrijfsleiders en marketeers. Het momentum is perfect, want veel marketeers realiseren zich meer dan ooit de strategische waarde van automatiseringstools.  

Expertise in marketingautomatisering 

De opkomst van datagestuurde groeimarketing, AI- en innovatieve technologieën zoals ChatGPT verleggen de grenzen, terwijl zelfs klassieke marketingmethodes effectiever worden dankzij de kracht van data. Veel marketeers worstelen echter met de vraag hoe ze hun historische data kunnen ontginnen en de gegevensinzichten kunnen omzetten in efficiënte marketingstrategieën.  

Marco Piombo: “We willen elke CEO, CMO en CDO helpen om datagedreven beslissingen te nemen. Want buikgevoel en ervaring volstaan in deze uitdagende tijden niet meer. Bedrijven die datagedreven beslissingen nemen, blijven hun concurrentie voor en kunnen meer klanten werven en behouden. We weten dat bedrijven met vragen zitten hoe ze data beter kunnen inzetten in hun organisatie. Wij gaan hen ten volle ontzorgen zodat ze op basis van heldere inzichten toekomstgerichte én datagedreven beslissingen kunnen nemen die leiden tot bedrijfsgroei.” 

Gespecialiseerde bondgenoot van marketeers, CEO’s en IT-specialisten 

addData wil een ervaren partner zijn voor zowel leidinggevenden, marketeers, en IT-specialisten: “We geven CMO’s de tools en statistieken in handen om hun bedrijf te laten groeien. Bovendien maken we data inzichtelijk voor marketeers. Zo slaan we de noodzakelijke brug tussen IT, marketing en business.”  

Marco Piombo: “Bedrijfsleiders focussen zich meer dan ooit op het rendement van hun investeringen. Wij helpen hen om hun budget strategisch en winstgevend in te zetten, gericht op een zo hoog mogelijke ROI. Dat lukt beter dan ooit met technologie en data.” 

Voorsprong nemen met datadriven beslissingen 

 Lies Taerwe, Managing Partner bij Customer Collective: “Wij zijn vereerd dat Marco de leiding overneemt. Zijn expertise in datagedreven marketing en zakelijk inzicht zullen addData en zijn klanten de komende jaren sterk doen groeien.” 

Back to top button
Close
Close