Een agency runnen anno 2023? Vijf experts delen hun inzichten

Work Smarter is het inspiratie- en netwerkevent voor ondernemers en hun teams. Softwarebedrijf Teamleader organiseert haar jaarlijkse evenement opnieuw in de Gentse Floraliënhal en ‘t Kuipke, dit keer op 1 juni 2023. Zo’n 1000 ondernemers komen er samen om te netwerken, er is een partnerbeurs die slimme bedrijfsoplossingen aanbiedt en verschillende podia, waaronder het Agency Life-podium.

post-image-3

In uitdagende tijden moeten agencies het beste van zichzelf geven. En uitdagende tijden zijn het zeker. Van een inflatiecrisis die budgetten onder druk zet tot de overvloed aan innovaties zoals cryptotokens en de Metaverse.

Het roept enkele prangende vragen op. Is purpose marketing de heilige graal nu het al duurzaam ondernemen is wat de klok slaat? Welke trends zijn echt bepalend voor de toekomst van de sector en welke zullen roemloos verdwijnen? En hoe blijf je de concurrentie voor in deze woelige tijden?

Op 1 juni worden er antwoorden gezocht op deze en veel meer vragen. Want dan strijken deze vijf agency-experts neer op het Agency Life Stage tijdens Teamleaders jaarlijkse Work Smarter event.

1. Marc Fauconnier – Hoera, het is crisis! 9% van de bedrijven komt sterker uit een recessie dan dat ze erin stapt. Hoe je veilig moeilijke economische wateren doorzwemt, komt Marc Fauconnier, voorzitter van het ACC (Association of Communication Companies), vertellen. In de Agency Life podcast van Teamleader deelde hij al hoe merken het beste reageren op een crisis. Op 1 juni zet hij zijn verhaal verder met nieuwe inzichten.

2. Nick Asbury – The road to hell Purpose marketing – marketing die meer beoogt dan enkel sales – is slecht voor merken, en nog slechter voor de samenleving. Dat is de visie die Nick Asbury komt bepleiten. De Britse auteur steekt het kanaal over met een hoop cases en zal ongetwijfeld tegen enkele schenen schoppen. Hij verdiende zijn strepen in strategische en creatieve projecten en branding voor onder andere Cambridge University, Google en Unicef.

3. Samuel Eggermont - NFT's en de Metaverse als creatief canvas Iedereen die graag meesurft op trends, kocht al een NFT van een of ander kunstwerk. Nu de hype voorbij is en het concept ‘digital ownership’ ingeburgerd is, is het moment aangebroken om de echte meerwaarde te onderzoeken. Samuel Eggermont, Web3-expert en medeoprichter van OG Studio, illustreert hoe Web3 agencies een nieuw canvas biedt om hun creativiteit de vrije loop te laten.

4. Shanice Engel – Influencer marketing: the essentials Influencer marketing is niet alleen een internationale miljardenbusiness, maar heeft ook een uitzonderlijk hoge én meetbare conversiegraad. Hoog tijd dus dat ook Belgische agencies deze groeiende markt omarmen. Shanice Engel deed ervaring op bij H&M, Dries Van Noten en Lee Jeans en deelt haar kennis met agencies die influencer marketing willen verkennen.

5. Peter Van Wijnaerde - The agency benchmark Hoeveel verdienen agencies aan bestaande klanten? Welke KPI’s gebruiken ze om hun koers te bepalen? Wat geven ze eigenlijk uit aan presales? En waar laten ze geld op tafel liggen? Peter Van Wijnaerde, Director Brand Strategy bij Teamleader, bevroeg meer dan 200 agencies. Hij presenteert de belangrijkste bevindingen uit de Agency Benchmark én enkele cijfers en anekdotes die hij niet online durfde te zetten.

Naast de Agency Life Stage zijn er nog tal van andere boeiende sprekers en praktische break-outsessies.

Tickets zijn hier te verkrijgen: https://www.worksmarter.be/koop-je-ticket

Over twee weken lanceert Teamleader ook het 6e seizoen van Agency Life, met als thema ‘Scaling an agency. Ze verzamelden het indrukwekkenddste Agency Life-panel ooit: kleppers van OMCollective, Dropsolid, TBWA Belgium, Zandbeek, N=5, Propaganda, In The Pocket, LevelUpGroup en Adwise.

Back to top button
Close
Close