Eerste AI-captain van België leert Belgische bedrijfswereld slim en verantwoordelijk omgaan met Artificiële Intelligentie

Docent en creatieve tech-strateeg Vincent Buyssens leidt AI-strategie van video agency StoryMe om België internationale voorloper op vlak van creatieve AI te maken.

post-image-3

Het video agency StoryMe gaat als eerste creatieve bureau in België fors inzetten op Artificiële Intelligentie. Het bedrijf trekt daarvoor creatief tech-strateeg Vincent Buyssens aan en benoemt hem tot de allereerste AI-captain van het land. Vanuit zijn vehikel Starhaven zal Buyssens het team van 35 creatievelingen bij StoryMe leren AI op een verantwoordelijke en ethische manier in te zetten. Doel is om hen te laten uitgroeien tot de internationale top op vlak van creatieve AI. Daar zal de Belgische bedrijfswereld de vruchten van plukken. “Door AI als agency te omarmen, brengen we het beste in onze mensen naar boven en zullen we bedrijven met hetzelfde budget sneller dan ooit ongeziene en beklijvende verhalen laten vertellen,” aldus Louis Gheysens, CEO van StoryMe. 

Artificiële Intelligentie zal de volgende 20 jaar onze wereld bepalen. Alleen in maart 2023 vlogen ons al meer dan 1.000 nieuwe AI-tools om de oren. StoryMe maakt daarom van AI een van de speerpunten van het bedrijf en roept de functie van AI-captain in het leven: een AI-specialist die een strategische rol opneemt binnen het video agency en naast het interne team ook de Belgische bedrijfswereld klaarstoomt om de trein van AI niet te missen. 

“België moet top worden in AI-gestuurde creativiteit. Vanuit StoryMe nemen we hier het voortouw. Met Vincent Buyssens halen we een creatieve tech-duizendpoot binnen. Hij zal StoryMe helpen om de marketingnoden van onze klanten efficiënter en doeltreffender te beantwoorden met behulp van AI en nieuwe technologieën waar we in geloven. Onder zijn leiding zullen we onze workflows hertekenen en ons team goed begeleiden om AI naar hun hand te leren zetten. Dat is goed voor hun eigen ontwikkeling én voor de service naar onze klanten. Als je AI goed inzet, hoef je niet bang te zijn van de technologie. Daarnaast zullen we zelf nieuwe AI-tools ontwikkelen waarmee onze creatievelingen sneller en efficiënter impactvolle verhalen voor bedrijven kunnen creëren. Daarvoor zullen we partnerships afsluiten met internationale AI-spelers zoals OpenAI, Midjourney of Runway.” Louis Gheysens, CEO van StoryMe

Gids voor bedrijven in AI en storytelling 

Vincent Buyssens zal als AI-captain de storytelling, project management en productiviteit van audiovisuele marketing binnen StoryMe versnellen. Dat laat het video agency toe om bedrijven voor dezelfde budgetten straffere verhalen te laten vertellen en hen bewuster te laten kiezen hoe ze hun verhalen willen vertellen: via de metaverse, via TikTok, influencers, een documentaire of een combinatie van dat alles.

“Creativiteit draait niet om een opbod aan coole AI-tools, maar om de juiste tools te kiezen en te combineren met menselijke creativiteit. Als creatief bureau willen we pionier zijn op vlak van AI. Daarom investeren we in AI door een gloednieuwe rol van AI-captain te creëren binnen de creatieve sector. Vincent is de ideale digitale kapitein om de Belgische bedrijfswereld doorheen die uitdagingen te loodsen. Hij kan als geen ander met onze eigen teams onze klanten wegwijs maken in de mogelijkheden en de valkuilen van AI.” Tone De Cooman, creatief directeur bij video agency StoryMe

Docent en redder van Amerikaanse scifi-serie ‘The Expanse’    

Vincent Buyssens (33) is geen onbekende in het wereldje van digitale marketing en AI. Hij vertoeft als creatieve tech-strateeg al meer dan tien jaar op het kruispunt waar technologie, storytelling en cultuur samenkomen. Hij redde enkele jaren geleden bijna eigenhandig de Amerikaanse scifi-serie ‘The Expanse’ met een grootse social media-actie die tot bij Jeff Bezos reikte. Daarnaast werkte hij al talrijke creatieve digitale strategieën uit voor reclamebureaus, culturele instellingen en overheidsdiensten. Verder is hij al meer dan vier jaar docent Innovatie, Marketing & Internetcultuur aan de Thomas More Hogeschool. 

“AI is een gamechanger in de bedrijfswereld. Toch als bedrijven erin slagen AI op een correcte manier in te zetten en te integreren binnen hun werking. Dat is mijn taak binnen StoryMe. Daarbij gaat het niet om creatieve talenten te vervangen, maar AI in te zetten als een rekenmachine voor hun creatieve geest. Zo zal het team van StoryMe bedrijven helpen competitief te blijven in een almaar uitdagender klimaat van kleinere budgetten en snellere go-to-market-vereisten.” Vincent Buyssens, de allereerste AI-captain in België

Back to top button
Close
Close