Econocom brengt audiovisuele oplossingen onder in vierde kernactiviteit

De Frans-Belgische digitale dienstenleverancier Econocom Group ziet zijn audiovisuele activiteiten fors groeien. Om de wereldwijde capaciteit te vergroten, maakt de organisatie van deze business een vierde strategische dienstenpoot.

post-image-3

Het zakenmodel van de Groep is tot nu toe opgebouwd rond drie complementaire strategische activiteiten: Financiering, Products & Solutions en Services. “Dankzij de sterke groei van onze audiovisuele diensten verwierven we een uitstekende positie om in deze branche met toekomst Europees marktleider te worden”, verklaart Jean-Louis Bouchard, voorzitter van de Raad van Bestuur.

De audiovisuele competenties van de groep zijn vandaag ondergebracht in Products & Solutions, met ook zijn twee gespecialiseerde dochterbedrijven:

  • Exaprobe, met verschillende vestigingen in Frankrijk, is expert in Smart Office technologieën (audiovisuele systemen, digitalisering van werkplekken, unified communications), netwerken en cyberbeveiliging.
  • BIS|Econocom, met vestigingen in Nederland en België, is expert in audiovisuele en collaboration technologieën, unified communications, en oplossingen en diensten voor digital signage (schermcommunicatie).

Daarnaast levert Econocom Products & Solutions audiovisuele diensten in Frankrijk, Spanje en Italië. De audiovisuele activiteiten vertegenwoordigden een jaaromzet van 350 miljoen euro in 2022. Ze komen nu onder leiding te staan van Jean Pierre Overbeek, CEO van BIS|Econocom. Hij wordt bijgestaan door Jean-Pierre Chamillard, Managing Director van Exaprobe. Het duo moet een leiderschapspositie verwerven in deze veelbelovende sector.

Daarvoor bundelt Econocom zijn expertise in unified communications (UC), netwerken, cyberbeveiliging en audiovisuele oplossingen en diensten. De samenwerking zorgt ervoor dat klanten profiteren van een gecombineerd productaanbod en uitgebreide kennis en expertise. Ook biedt Econocom wereldwijd diensten voor lifecyclemanagement en vlootbeheer van toestellen aan.

Heel wat multinationals zijn op zoek naar internationale oplossingen, willen standaardiseren en zoeken naar een gebruiksvriendelijke manier om met hun groeiende aantal toestellen om te gaan. Door onze audiovisuele activiteiten te bundelen, bieden we de geïntegreerde oplossingen en services waar onze klanten naar op zoek zijn”, licht Jean Pierre Overbeek verder toe.

Back to top button
Close
Close