YoungDogs zegt ‘jep’ tegen de JEP

Hoe een samenwerking tussen YoungDogs x JEP x TBWA tot een volmondige campagne leidde.

post-image-3

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame klopte in september aan bij de YoungDogs voor de ontwikkeling van een nieuwe campagne. Na de bekendmaking van het winnende concept mochten laureaten Jannes Deschacht en Wouter Vochten hun idee dan ook verder uitwerken. Samen met TBWA en intern productiehuis MAKE werd een reeks (online) video’s, radiospots en prints gemaakt.

Het doel? Het publiek duidelijk maken dat de JEP hét meldpunt is in België om onethische, misleidende of discriminerende reclame te melden.

Een woordje uitleg van Harry Demey voor het communicatiecentrum:

"Het kiezen van de YoungDogs voor deze belangrijke campagne voor ons vak is een schot in de roos geworden. Al van bij de briefing voelden we het juiste enthousiasme bij de jonge honden.  En dat werd nadien tijdens het proces alleen maar bevestigd. De jury kreeg een 20-tal top creaties te beoordelen en uiteindelijk werd het concept van Jannes en Wouter weerhouden. On strategy en creatief. Alles wat je van een campagne verwacht. Volmondig JEP dus"

Back to top button
Close
Close