Uw privégegevens verkopen voor aankoopbonnen?

De Chinese e-commercegigant Temu heeft beslist zijn erg controversieel aanbod in te trekken: aankoopbonnen in ruil voor levenslange toegang tot de privégegevens van zijn gebruikers

post-image-3

Na een polemiek over het gebruik van klantgegevens, dat het bedrijf promootte in zijn aanbod waarbij toegang tot die data gegeven werd in ruil voor vouchers, ziet Temu zich verplicht om die campagne in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk in te trekken.

"Eeuwige" toegang tot persoonlijke informatie
In Frankrijk bestond deze promotie in ieder geval uit "levenslange" toegang tot de persoonlijke gegevens van klanten die hiermee instemden, in ruil voor geld of aankoopbonnen.

Volgens L`Echo en Le Parisien was de campagne al een week eerder gelanceerd in Engeland. Daarbij kon men genieten van een portefeuille met een minimumwaarde van 100 euro, wanneer men de app downloadde via een gesponsorde link. Door deze handeling echter uit te voeren, verklaarde de gebruiker zich akkoord om een deel van zijn privégegevens voor eeuwig te verkopen.

Temu bevestigt dat dit aanbod een groot succes kende en dat de klanten zeer tevreden zijn. Maar door het  misverstand over het gebruik van die klantgegevens hebben zij hun aanbod tijdelijk moeten terugtrekken in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De woordvoerder van de Chinese groep bevestigt dat zij hun best doen om verbeteringen uit te voeren om zo klaarheid te verschaffen, een betere klantervaring, en vooral de vertrouwelijkheid van hun klanten zo goed mogelijk te garanderen.
 

Back to top button
Close
Close