NMBS plaatst de sociale netwerken in een pitch

Ons kwam ter ore dat de NMBS aan vier communicatie-agentschappen een pitch heeft uitgeschreven, met als ultieme doel: de aanwezigheid van de Belgische spoorwegen versterken in de sociale netwerken.

post-image-3
De NMBS heeft ingezien dat sociale netwerken zoals Facebook en Twitter een enorme spreekbuis kunnen zijn voor ontevreden pendelaars, wanneer de treinen opnieuw vertraging oplopen of bij een gebrek aan informatie wanneer er zich wederom een storing voordoet bij de Belgische spoorwegen.

Een opvallend verschil met Eurostar, dat reeds enige tijd heeft ingezien dat de sociale media erg van dienst kunnen zijn voor “brand activation”. “We beginnen er laat mee, maar we hebben de wil om snel te leren,” luidt het bij de NMBS.

En dat er effectief nog veel werk voor de boeg is, is duidelijk. Zo legt de website van de NMBS aan hoe de gebruiker uit hoe hij bijvoorbeeld een link moet leggen naar de website van de NMBS… In een tijd waar de klant een onafhankelijke producent geworden is van informatie, werkt dit op de lachspieren natuurlijk. Laat het duidelijk zijn dat er een grote verandering van mentaliteit moet komen bij de NMBS. Wij wensen de winnaars van de pitch alvast veel succes toe.
Back to top button
Close
Close