Wereldwijd zal de reclame in 2011 verdubbelen

De reclame zal zijn tanden tonen op de smartphones en tablets. Want zelfs al zeggen de gebruikers dat zij helemaal niet van reclame op het mobieltje te houden, toch verwacht Gartner een stijging van de advertenties met 100% vergeleken met 2010.

post-image-3

Voor heel 2011 zouden de reclame-inkomsten van 1,6 naar 3,3 miljard dollar moeten gaan. En 20,6 miljard dollar bereiken tegen 2015.

Audio- en videoreclame zullen de grootste groei kennen. De grootste inkomsten zullen voortkomen uit de combinatie van reclame en geolocatie. Deze cijfers slaan op de reclame-uitgaven van de fabrikanten en uitgevers, en niet op de resultaten van de verkoop van producten en diensten die in deze reclamecampagnes vermeld worden.

De geolocale mobiele reclame staat nog maar in haar kinderschoenen, met slechts 0,5% van het globale reclamebudget in 2010. Dat zou 4% moeten bereiken in 2015.

De top continenten zijn Japan en Azië / Stille Zuidzee, die tot 2015 de leaders blijven van de mobiele publiciteit, zo voorziet Gartner, zelfs al wordt de grootste groei verwacht van Noord-Amerika en van Europa.

In Noord-Amerika zullen de inkomsten uit mobiele reclame de 304 miljoen dollar benaderen in 2010, en in 2011 de 702 miljoen moeten bereiken, en 5,8 miljard in 2015.

Back to top button
Close
Close