LinkedIn rondt de kaap van 2 miljoen leden in België

LinkedIn, het grootste professioneel sociaal netwerk ter wereld, heeft vandaag in België de kaap van twee miljoen leden gerond. Het professioneel sociaal netwerk geeft ook aan dat zijn Belgische leden vandaag wereldwijd in de top 10 staan van de meest actieve en meest geëngageerde leden. Vandaag beschikt bijna de helft van de actieve beroepsbevolking in België over een LinkedIn-profiel. Ze wonen voornamelijk in Brussel, Antwerpen en Luik. In België vinden we eerst en vooral “eigenaars”: ongeveer 50.000 leden dragen deze naam. De twee andere veel voorkomende titels zijn, in die volgorde, “zaakvoerders” en “managers”. De vaardigheden die het meest voorkomen bij de Belgische leden zijn “verkoop” en “marketing”.

post-image-3

Bijna 45% van de actieve Belgische beroepsbevolking heeft tegenwoordig een profiel op LinkedIn, zo zegt Marcel Molenaar, verantwoordelijke Marketing Solutions bij LinkedIn Benelux. ``Het merendeel van deze 45% zijn beslisserd. Dat is goed nieuws voor de adverteerders die via LinkedIn een belangrijker, gespecialiseerder en beter opgeleid publiek kunnen bereiken. Het geeft ons voldoening om te zien hoe gereputeerde bedrijven als Mobistar, Microsoft en Mercedes ons platform meer en meer gebruiken voor hun campagnes en hun marketingcontent.”  

 

De financiële sector is het best vertegenwoordigd

De financiële sectoren, de ICT en de openbare diensten zijn ruimschoots vertegenwoordigd op het professioneel online netwerk. Dat wil zeggen dat grote werkgevers aanwezig zijn op LinkedIn zoals de Europese Commissie, BNP Paribas Fortis en de KBC Group.

  

De top 5 van de universiteiten op LinkedIn

Niet alleen bedrijven zijn actief op LinkedIn: ook de onderwijswereld is er te vinden. Het is een manier voor onderwijsinstellingen om in contact te blijven met hun oud-studenten en om de nieuwe studenten een overzicht van hun carrièremogelijkheden te geven. De vijf universiteiten die het vaakste worden hernomen in de profielen van leden van LinkedIn zijn de Katholieke Universiteit Leuven (KUL), de Universiteit van Gent (UC), L’Université Catholique de Louvain (UCL), de Vrije Universiteit Brussel (ULB) en de Universiteit van Antwerpen (UA).

 

De rekrutering van klanten en talenten

Belgische bedrijven als Mobistar, Microsoft en Mercedes gebruiken LinkedIn Marketing Solutions voor gerichte campagnes aan het adres van klanten en prospecten. Als Belgisch partner van LinkedIn biedt BeWeb deze bedrijven hulp.

 

Belgische werkgevers als AG Insurance, de STIB, Delhaize, KBC Group en Besix gebruiken LinkedIn Talent Solutions ook alsmaar vaker om toekomstige talenten te rekruteren.

 

 

Back to top button
Close
Close