Hoe IBM snel terrein wint op de cloud-markt

IBM gaat voluit voor de cloud, daar valt niet meer aan te twijfelen. De laatste maanden werden er miljarden geïnvesteerd in de cloud-infrastructuur van IBM, het SaaS ontwikkelingsplatform en de app-store voor cloud toepassingen. Ziehier het recept van een succes dat de waarnemers niet echt verwacht hadden.

post-image-3

Alles is begonnen met een enorme investering die ongeveer een jaar geleden gemaakt werd: de overname van SoftLayer, dat vandaag de basis vormt waarop IBM zijn cloud activiteiten uitbouwt. Sinds de integratie van SoftLayer in zijn cloud portefeuille heeft IBM ongeveer 6.000 nieuwe klanten verwelkomd, waaronder Macy`s en Whirlpool, maar ook Car2Go, Whatsapp en Tumblr.
 
Een van de organisaties die zich tot het SoftLayer platform gewend hebben is Car2Go, een platform voor de verhuring van wagens, waarbij het principe geldt dat men enkel betaalt voor de minuten dat men een Car2Go voertuig gebruikt. Dankzij de SoftLayer technologie kan Car2Go zijn reserveringssysteem in real time updaten. En met de integratie van de IBM Big Data Analytics oplossingen in SoftLayer is Car2Go nu ook in staat om de verspreiding van zijn auto`s in de stad Amsterdam te voorspellen.
 
De enorme groei van de cloud-markt heeft IBM ertoe aangezet om een nieuw gamma diensten uit te brengen bestemd voor organisaties die hun data en processen in een hybride cloud willen hosten.
 
IBM beschikt over 28 datacenters over de hele wereld, waarvan één in Amsterdam. Tijdens het derde trimester 2014 zouden er nieuwe sites moeten volgen in Londen, Parijs en Frankfurt. IBM zal tegen het einde van het jaar beschikken over 40 SoftLayer datacenters - minstens 5 per continent. Die moeten de groei in de cloud nog aanzwengelen.

Back to top button
Close
Close