Google onthult zijn Barometer van de Gebruikers 2014

De Barometer van de Gebruikers vertelt de adverteerders, reclameagentschappen en journalisten hoe gebruikers in 56 landen, waaronder België, zich gedragen. Hier volgen de belangrijkste analysegegevens over onze plaatselijke markt.

post-image-3
Google heeft zopas zijn vierde Barometer van de Gebruikers, editie 2014, voorgesteld. Deze gratis tool wil inzicht geven in de manier waarop de mensen het internet over de hele wereld gebruiken, vermits de tool gegevens over de gebruikers kan verzamelen naast specifieke commerciële informatie afgestemd op individuele behoeften. De adverteerders en reclameagentschappen kunnen zo kennis maken met de laatste trends met betrekking tot de gebruikers op het web, om zo hun marketing campagnes aan te passen en hun gedrag te vergelijken op vlak van mobiele technologie, video op het web en online aankopen. De Barometer -die tal van online commerciële categorieën omvat (kleding, huishoudtoestellen, reizen, hotels, enz.)- brengt verschillende interessante kenmerken van de Belgische markt aan het licht: -71% van de Belgen van 55 jaar en ouder logt elke dag op het internet in -66% van alle smartphonegebruikers suft dagelijks via zijn toestel op het web -Momenteel zijn er gemiddeld 2,5 toestellen per gezin -69% van de Belgen heeft online een vlucht gereserveerd voor zijn laatste vakantie -48% van de Belgen gebruikt andere toestellen terwijl hij tv kijkt, zoals een draagbare computer, een tablet of smartphone.
Back to top button
Close
Close