De slee van de Kerstman besturen, het kan!

Sinds enkele maanden begeleidt het digitale agentschap BIG BAD WOLF de belangrijkste winkelcentra van het land bij hun digitale transformatie. Hierbij heeft de Belgische start-up eens te meer zijn zin voor innovatie getoond, door een ongeziene totaalervaring te creëren in Virtual Reality.

post-image-3

Het concept is simpel: "Dit jaar bent U de Kerstman!" Want wat is er beter om zich in de magie van Kerstmis onder te dompelen dan plaats te nemen in zijn slee en zich te laten meetronen naar zijn wereld? Met een speciaal vizier voor uw ogen kunt u uw hoofd ronddraaien en het feeërieke decor bewonderen alsof u er zelf aanwezig was! Het prachtige landschap van Lapland  onder een hemel vol twinkelende sterren voert u terug naar uw kindertijd, en bezorgt u sterke en realistische gevoelens die u koude rillingen geven.

Deze meeslepende ervaring, die tegelijk in een tiental winkelcentra in België geïnstalleerd werd, wil ook een gelegenheid zijn om het delen via de sociale netwerken aan te moedigen en zo de het winkelcentrum aantrekkelijker te maken.

Voor deze actie heeft Big Bad Wolf ervoor gekozen om gebruik te maken van de Oculus Rift technologie, die Facebook recent gekocht heeft voor de bescheiden som van 2 miljard dollar. Met de operatie kan het grote publiek dus in primeur kennis maken met de technologie die de volgende jaren onze tv-schermen en onze hometheaters zal komen aanvullen.

Het agentschap heeft dus een bedoeling die verder gaat dan het volk  te amuseren: Big Bad Wolf creëert een echt potentieel medium voor de adverteerder, door hem de unieke gelegenheid te bieden om geassocieerd te worden met de actie en de emotie die het bij het grote publiek opwekt.

Back to top button
Close
Close