Kleine revolutie voor web-tv

KeeMotion biedt een nieuwe technologie aan die is gewijd aan de verspreiding van 100% sportieve, geautomatiseerde content. Het is Belgisch en het is intelligent!

post-image-3

Georges Caron, de seriële ondernemer die aan de oorsprong staat van de bedrijven InfoTelecom en Citendo, lanceert KeeMotion dat is gebaseerd op een originele uitvinding waarvoor nu al een patent bestaat in Europa en de Verenigde Staten. “Je kan met geen enkele andere oplossing doen wat wij met onze technologie aanbieden,” verzekert de CEO van de start-up ons. In dit geval “werd de nieuwe oplossing ontwikkeld om sportieve content in streaming uit te zenden op internet, meer bepaald op tablets en smartphones”. De technologie van KeeMotion levert trouwens tags met video’s om de content op sportieve platforms (Yahoo Sport) te verrijken. Het gaat er bijvoorbeeld om journalisten de mogelijkheid te geven om statistieken te integreren tijdens de uitzending van een basketbalmatch, en zelfs de uitslag in reële tijd weer te geven. 

Voor het project, dat financieel werd gedragen door een spin-off van de UCL en twee aandeelhouders (Vives en Nivelles Invest), zijn twee jaar van ontwikkeling nodig geweest.

Het product is eerst en vooral bestemd voor coaches (live toegang tot de beelden van de spelfases via een iPad), voor producenten (tv-zenders en telecomoperatoren die over uitzendrechten beschikken), en natuurlijk ook voor sportliefhebbers.

Volgens Georges Caron zou men met de nieuwe oplossing matchen kunnen produceren tegen een tarief dat heel wat lager ligt dan de tarieven die op dit moment worden gehanteerd (ongeveer 40% minder duur!).

De technologie wordt op de markt gebracht in de vorm van een abonnement: “Een sportclub zal ongeveer 6.000 euro per jaar betalen om toegang te krijgen tot het product KeeCoach". Andere versies worden op dit moment al afgewerkt. Het “Spiroudrome” van Charleroi is al gewonnen voor de oplossing.

Back to top button
Close
Close