De bedrijven willen tablets

In tegenstelling tot wat algemeen gedacht wordt, zouden de IT diensten positief staan tegenover het gebruik van tablets voor professionele doeleinden. En zeker bij de KMO.

post-image-3

Dat is wat er blijkt uit een onderzoek in opdracht van Alfresco, dat aangeeft dat de inburgering van tablets en mobiele toestellen in het bedrijf niet het personeel als drijvende kracht heeft, maar wel de IT-diensten.

Volgens Chris Hazelton, Directeur Research bij 451 Research zijn "de mobiele tools bezig om te herdefiniëren hoe gebruikers werken, autonoom, maar ook met anderen, of dat nu collega`s zijn, klanten, prospects of partners".

Uit de cijfers van het onderzoek blijkt dat 89% van de respondenten verklaart "matig tot regelmatig" tablets te gebruiken om op het internet te surfen, en 82% om te mailen.

Meer dan 60% verklaart het toestel nooit of zelden te gebruiken voor VoIP, Skype, IM of andere diensten voor synchrone communicatie. En 44% gebruikt de tablet nooit of zelden voor de sociale netwerken, wat erop lijkt te wijzen dat de tablet eerder een passieve sociale tool is dan een actieve.

De tablets maken de smartphones trouwens meer mobiel, en de draagbare pc`s minder mobiel. 57% van de respondenten verkiest immers de smartphone bij werklunches, en tablets halen het op laptops bij zakelijke vergaderingen (55% tegen 24%) of seminaries/conferenties (59% tegen 13%). Het onderzoek besluit dat de 3 tools vandaag de dag naast elkaar bestaan, elk voor een bepaald gebruik en context. En dat is nog meer waar bij de KMO.

Back to top button
Close
Close