De bedrijven miskennen de sociale media!

De bedrijven willen de sociale netwerken gebruiken voor de marketing. Maar de meeste professionals weten niets van deze nieuwe kanalen! Kluwer levert het verpletterend bewijs..

post-image-3

Een recent onderzoek van Kluwer (bij 5.500 Belgische professionals!) bevestigt wat de specialisten in social marketing al wisten: steeds meer bedrijven willen gebruik maken van social media voor marketing, maar zij weten niet hoe eraan te beginnen!

Volgens Kluwer willen steeds meer bedrijven gebruik maken van de sociale media voor marketing, communicatie, of hun dienstverlening naar de klanten toe. Maar waar Twitter, Facebook en LinkedIn alom tegenwoordig zijn, zijn er maar weinig mensen die deze communicatietools op de werkvloer gebruiken.

Amper 42% van de door Kluwer ondervraagde werknemers heeft een LinkedIn account. En slechts 14% maakt er regelmatig gebruik van... 72% van de werknemers is trouwens niet of weinig actief op dit netwerk.

De directie doet het iets beter: 56% heeft een profiel op LinkedIn, en maakt er iets regelmatiger gebruik van dan zijn werknemers (46%). Verbijsterend, wanneer men weet dat dit netwerk zich wereldwijd richt tot professionals.

Twitter van zijn kant doet het niet beter. Meer dan drie vierde van de ondervraagde werknemers (76%) en directie (77%) heeft geen account. Bovendien is 11% in beide categorieën een weinig actieve gebruiker.

Maar Facebook redt de meubelen! Het is het enige netwerk dat echt populair is. 73% van de werknemers heeft een Facebook account, en 65% van de directie. Alhoewel heel wat accounts zelden gebruikt worden (13,5% bij de werknemers, 18% bij de directie), ligt het aantal actieve gebruikers duidelijk hoger dan bij andere netwerken: 26% van de werknemers en 18% van de directieleden post regelmatig boodschappen en neemt deel aan discussies op Facebook. Terwijl zij slechts 5% vertegenwoordigen op LinkedIn en Twitter.

Back to top button
Close
Close