Media Marketing failliet verklaard

De publicaties van Media Marketing (uitgegeven bij Dupuis Presse) hebben zojuist de boeken neergelegd. Media Marketing, opgericht in 1984, bracht een mix van producten op de markt (Media Marketing, MM News, Marketing Book, Media Plan). Alle publicaties waren erg "print" gericht, waardoor de herpositionering naar "online" niet slaagde.

post-image-3

Verschillende gebeurtenissen leidden ertoe dat de situatie bij MM snel ingewikkeld werd. In de eerste plaats was er de drastische degradatie van de publicitaire omgeving. Maar het was vooral faillissement van CB News in Frankrijk, eveneens een publicatie van Dupuis Presse voor dewelke België een belangrijke waarborg heeft moeten opleggen, die het proces heeft versneld. 

De 9 werknemers kregen het nieuws eind vorige week te horen en werden vriendelijk bedankt. Serge de Schryver, laatst overgekomen van Vlan, en Fred Bouchar, ex-Directeur van MM, wagen nu een poging om het merk Media Marketing over te nemen via het bedrijf Marcom World.

Back to top button
Close
Close