60% van de marketeers zet in op de sociale media!

Een peiling, uitgevoerd door The House of Marketing, brengt aan het licht dat een grote meerderheid van de marketingspecialisten wil investeren in de sociale media, maar beroep doet op de "mass media" kanalen om verkeer te genereren naar de online kanalen. Een analyse.

post-image-3

De laatste studie  van "The House of Marketing", het Mechelse bedrijf gespecialiseerd in marketing consultancy, wijst op een algemeen pessimisme bij de marketingspecialisten in België, die  zich erbij neergelegd hebben dat zij in deze tijden van crisis meer moeten doen met minder. Een meer gedetailleerde analyse van de marketingbudgetten van de adverteerders toont aan dat zij steeds  meer onder zware druk gebukt gaan, terwijl het aantal projecten waaraan zij werken niet geëvolueerd is.

Vandaar de nieuwe trend in 2013 naar  ROPO (Research Online Purchase Offline), naar Phygital (combinatie van `physical` en `digital world`), naar Channel Integration en Multi-screen (86% van de consumenten gebruikt verschillende kanalen tegelijkertijd).

Hoe moet dan een marketingspecialist de gebruikers aan zijn merk binden in 2013? Het onderzoek van The House of Marketing wijst op een krachtige heropleving van de mass media!

60% van de marketingspecialisten wil investeren in de sociale media, en 40% in email marketing. Tamelijk verrassende cijfers, vermits diezelfde studie ook aantoont dat de meeste marketeers niet tevreden zijn over de resultaten van hun activiteiten op die sociale media.

De uitleg? Zij willen een aanwezigheid verzekeren op de media die geliefd zijn bij de gebruikers.

Uitgaande van die vaststelling verwachten de marketeers zich aan een stijging van de budgetten voor online reclame met 46%, en voor de Search Engine Advertising met 33%. Het digitale neemt dus in 2013 een centrale positie in.


Maar de marketingspecialisten zullen toch blijven investeren in de traditionele media (radio, tv, affiches, pers) omwille van hun attentiewaarde die hoger licht dan bij de sociale media.

Back to top button
Close
Close