Hoe Côte d`or zijn fans inpakt!

Het merk Côte d`Or (Mondelēz International/ex-Kraft) heeft meer dan 151.000 fans op zijn Belgische Facebook pagina! Het resultaat van een intelligente en kordate strategie waarbij nu meer dan 10% van het digitale marketing budget in de social media gestoken wordt.

post-image-3

De Belgische chocolade met een social marketing sausje heeft succes op Facebook. Het merk met de olifant, dat voortaan 10% van zijn digitaal marketingbudget aan de sociale media besteedt, lokt meer dan 151.000 fans dankzij een tot in de puntjes verzorgd "community management".

Volgens Matthieu Vercruysse, Digital Strategic Planning Manager bij IsobarSocialike, blijft "het aanknopen van een kwalitatief gesprek met de fans de sleutel van elke sociale strategie". Het merk geeft toe dat het massawerving vermijdt, en voorrang geeft aan het engagement van zijn fans. "De publiciteitsoplossingen van Facebook worden immers voornamelijk gebruikt vanuit de optiek om het engagement van de bestaande `fan base` aan te spreken".

Concreet blijft het Facebook profiel van Côte d`Or indrukwekkend in vergelijking met andere merken uit de FMCG sector: de Facebook pagina van Côte d`Or België telt momenteel meer dan 151.000 fans, en vertoont een Socialbakers score van 75 punten op 100 (periode van 27/2 tot 27/3). Dit alles wordt aangedreven door een uitstekend percentage van engagement  met ongeveer 20.000 interacties in diezelfde periode (like, share, comment).

Dit percentage van engagement wordt als uitstekend bestempeld in de benchmark voor Belgische FMCG merken die actief zijn op de sociale netwerken. Ter vergelijking: Côte d`Or registreert in diezelfde periode 25% meer interacties dan M&M`s Belgium, een merk dat ook zeer duidelijk aanwezig is op Facebook (meer dan 300.000 fans).

Back to top button
Close
Close