Publicis Groupe verwerft Net@lk, Chinees leider van de sociale media

Deze aankoop kadert in een vijfjarenplan voor investeringen ter waarde van 4 miljard dollar, waarbij het de bedoeling is om verschillende digitale bedrijven te verwerven met een sterk potentieel op de opkomende markten. Net@lk is gespecialiseerd in influence marketing en de uitbouw van merken op de sociale netwerken. Het agentschap is georganiseerd in vier afdelingen: Net@lk en Simone die diensten aanbieden op de sociale media, Lenx dat gewijd is aan sociale content, en Buzzreader dat social monitoring biedt, met name het opvolgen, het doorzoeken en de analyse van de meeste Chinese sociale platformen zoals Weibo , Renren, Youku, Taobao en WeChat.

post-image-3

Net@lk en Lenx zullen naast DigitasLBi komen, waardoor een van de grootste Chinese agentschappen ontstaat dat interactie met de gebruiker mogelijk maakt via de sociale media, om zo de activiteit van de merken uit te bouwen. Simone zal fusioneren met de afdeling sociale media van Razorfish, en zo diens expertise versterken. Buzzreader tot slot zal VivaKi vervoegen, zodat zijn aanbod in de sociale media ten dienst komt van alle agentschappen van Publicis Group.
Het in 2007 opgerichte en in Shanghai gebaseerde Net@lk kende een sterke groei sinds zijn ontstaan, en stelt vandaag een team van meer dan 350 experts tewerk verspreid over zes steden (Shanghai, Beijing, Hefei, Chengdu, Nanjing, Xiamen). Het agentschap biedt dienstverlening in onderzoek, analyse, strategische planning, de aanmaak van branded content, interactie en analyse van de data op vlak van sociale media.
Net@lk telt meer dan 200 klanten in binnen- en buitenland, waaronder Adidas, Coca-Cola, Pernod Ricard en Walmart, die door het agentschap begeleid worden sinds zijn oprichting.
Deze aankoop kadert dus in een vijfjarenplan voor investeringen ter waarde van 4 miljard dollar, waarbij het de bedoeling is kleine digitale bedrijven te verwerven met een sterk potentieel op de opkomende markten (BRICS). Het bedrag van deze transactie werd niet meegedeeld.

Back to top button
Close
Close