Wanneer Media Markt voor een nieuwe "slimme" e-marketing strategie gaat…

De Media Markt keten gaat van start met het in België toch nog weinig gebruikte  push marketing.  Dat is, kort samengevat, een nieuwe manier om het gebruik te optimaliseren van online reclameruimten die op performantie gebaseerd zijn. Een woordje uitleg…

post-image-3

Intelligente push marketing is een nieuwe manier om het gebruik te optimaliseren van online reclameruimten. Door actief en rechtstreeks op basis van de data te handelen, hebben de adverteerders meer greep op het resultaat. In deze context lijkt Media Markt een van de eerste bedrijven in België te zijn om te starten met dit soort online reclame, en dit dankzij de strategisch ondersteuning die het merk afgesproken is met het Nederlandse agentschap Pervorm, met vestiging in Amsterdam.

Volgens die laatste zou de huidige benadering van de digitale marketing vooral lineair zijn, waarbij de evaluatie meestal op het einde gebeurt. De "intelligente Push Marketing" daarentegen wordt gekenmerkt door zijn adaptieve benadering. De digitale strategie wordt met andere woorden voortdurend geëvalueerd, en de nodige verbeteringen worden in real time aan de campagnes aangebracht, naargelang de resultaten evolueren. Zo zal de adverteerder bijvoorbeeld kunnen vaststellen dat boodschap B beter werkt dan boodschap A, of dat de doelgroep tussen 9u en 17u niet online is.

Anh Khoa Nguyen, e-Marketing & e-Publishing Manager bij Media Markt, geeft volgende toelichting bij deze strategische koerswijziging: "Wij beschikken over een schat aan informatie in digitaal formaat en zullen daar gebruik van kunnen maken om de resultaten van onze online campagnes te maximaliseren. Het is voortaan mogelijk om de impact van een online display te verbeteren tijdens de campagnes zelf. Hier draait het dus echt om een verbetering van het rendement, niet om een simpele presentatie van het rendement bij de uiteindelijke evaluatie".

Voor de Media Markt keten is dit dan ook een uitstekend middel om maximaal gebruik te maken van de budgetten, uitgetrokken voor de campagnes.

Door samen te gaan werken met een specialist in slimme push marketing, hoopt het merk in België een nieuwe norm te vestigen voor online reclame, en tegelijkertijd zijn eigen verkopen aan te zwengelen via zijn zopas in ons land gelanceerde e-commerce platform.

Back to top button
Close
Close