De app AutoScout 24, een goed geoliede machine

Vorige maand heeft de Belgische app AutoScout24, van de gelijknamige advertentiesite  voor tweedehands auto’s, meer dan een miljoen bezoeken opgetekend. Vorig jaar, tijdens dezelfde periode, telde AutoScout24 406.028 bezoeken.

post-image-3

Met de gratis app AutoScout24 kunnen internetters snel en makkelijk alle tweedehands auto’s en motors dicht in hun buurt vinden. Er worden nu ook nieuwe voertuigen geafficheerd die beantwoorden aan de zoekcriteria. Deze app kent een groot succes bij de koper en verkoper van occasies. Hiervan getuigen de 26,8% bezoeken die via deze app op de site van AutoScout24 terechtkwamen. De app is vooral populair bij gebruikers van de iPhone ( (190.007 downloads) en van Android (107.457 downloads). “Meer dan een miljoen bezoeken, dat is een erg mooi resultaat, zeker omdat slechts 19% van de Belgen het mobiele internet gebruiken, in vergelijking met 43% van de Europeanen. België heeft een duidelijke achterstand in te halen op het vlak van mobiele navigatie. We verwachten dat de populariteit van de app nog behoorlijk zal stijgen als de prijzen van mobiel internet in België zullen dalen en meer mensen een smartphone of tablet zullen kopen,” zegt Vincent Hancart, Managing Director bij AutoScout24. AutoScout24 is niet alleen populair in België. De voorbije maand werd de app in totaal bijna 23 miljoen keer bezocht (in Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en België). 40% van de bezoeken gebeuren via de iPhone-app. De Android-app volgt met 29,7%, terwijl de iPad-app 21% van de bezoeken genereert.

Back to top button
Close
Close