Let, het Franse sociale netwerk dat wil concurreren met Facebook

Vanaf morgen maakt een klein Frans bedrijfje zijn opwachting in de jungle van sociale netwerken. Het kreeg de naam ‘Let’ en stelt zich voor als concurrent van Facebook. Een ontdekking.

post-image-3
Vanaf morgen maakt een klein Frans bedrijfje zijn opwachting in de jungle van sociale netwerken. Het kreeg de naam ‘Let’ en stelt zich voor als concurrent van Facebook. Een ontdekking.
 
Zijn fabrieksmerk is een algoritme dat biologisch is geïnspireerd, in de lijn van de algoritmes die het succes van zoekmotoren verzekeren.  
Let is in staat om op automatische wijze een potentieel interessant evenement te identificeren in een continue stroom van informatie, of het nu video is, muziek, foto’s of tekst. Het opgespoorde object wordt dan  gevaloriseerd door de gebruikers van het netwerk met een sterretje (zoals de “likes” op Facebook). In tegenstelling tot Facebook is dit netwerk volledig open, het werkt eenvoudig via een abonnement op een persoon en in de omgekeerde richting kan je worden “gevolgd” door een hele reeks personen.
Let heeft een soort klassement toegevoegd van de pertinente content die men er post: hoe meer sterren, hoe hoger je plaats in het klassement. Men spreekt over een systeem van geolokalisatie van talenten.  
Zijn oprichter is geen onbekende: het gaat om Pascal Lorne die mee de start-up Ismap heeft geleid, pionnier in cartografie op het web sinds het begin van de jaren 2000; hij richtte ook de ontwikkelaar van mobiele apps  Miyowa op, vorig jaar verkocht voor 60 miljoen dollar aan de Amerikaanse leider van de synchronisatie van adressenboekjes Synchronoss.
Er werden bijna 1 miljoen euro geïnvesteerd in de ontwikkeling. De lancering zal gebeuren op de downloadplatformen van Apple en Google, net als op let.com, in het Frans, Engels, Spaans en Portugees.
Back to top button
Close
Close