Een Waalse start-up wil de occasiemarkt revolutionair veranderen

Zij voldoen bijna perfect aan het stereotype van de start-up die in een garage opgestart werd, Bart en Vincent:  de twee oprichters gingen immers in 2010 op hun zolder aan de slag. Sindsdien is hun bedrijf blijven groeien, en nu stelt het 8 mensen full time tewerk. BC.net heeft een zoekmachine ontworpen voor tweedehandsproducten. Een technisch ingewikkeld systeem, dat vele maanden research & development vereiste.

post-image-3

BC.Net heeft zopas een nieuwe, nog krachtigere versie van zijn zoekmachine voor goede occasies uitgebracht, www.site-annonce.be, waarmee men op één enkele site miljoenen zoekertjes kan doorzoeken.

Wanneer men een opzoeking verricht op Site-annonce.be zal de zoekmachine de aanbiedingen die het best aan de zoekterm beantwoorden oplijsten uit de grootste tweedehandssites zoals eBay, 2dehands.be of koopjeskrant.be.

Buiten het feit dat de internaut dankzij Site-annonce.be nu niet meer op verschillende sites moet zoeken, biedt de zoekmachine ook een erg handige alarmfunctie aan waarmee men op de hoogte gebracht wordt zodra een product waarnaar hij zocht beschikbaar wordt.

Een sector in volle bloei
De sector van de online zoekertjes is vandaag een belangrijke speler geworden. Onder de meest bezochte sites in België bevinden zich een tiental sites gespecialiseerd in het verspreiden van zoekertjes. Een recent marktonderzoek, uitgevoerd bij gebruikers van het platform, onderstreept dat meer dan 40% ervan volgend jaar meer producten wil verkopen op de zoekertjessites. De sector zou in 2015 nog een mooie groei moeten kennen.

Back to top button
Close
Close