Tidal opnieuw gelanceerd, met steun van Beyonce, Madonna, Nicky Minaj, Rihanna en vele anderen

Op de sociale netwerken is een promofilmpje verschenen. Daarin vallen Daft Punk, Jack White, Chris Martin van Coldplay, Beyonce, Madonna, Nicky Minaj, Rihanna en vele anderen te zien.  Wie er ook verschijnt is Jay-Z, de initiatiefnemer van het Tidal-product, die vast van plan is om het nieuw leven in te blazen met een nieuwe versie die draait rond de kwaliteit van de klank, en dat met de hulp van zijn vrienden.  

post-image-3

Buddies die ook aandeelhouder zijn in het project, onder geheime financiële voorwaarden.

Het bedrijf van Jay-Z had "een nieuwe richting voor de muziekindustrie, zowel vanuit creatief als commercieel gezichtspunt” aangekondigd. Tal van muzieksterren hebben hun profielfoto op het sociale netwerk Twitter gewijzigd en vervangen door een turquoiseblauwe achtergrond, de lijfkleur van de Tidal Hifi dienst. Jay-Z heeft in een gesprek met het vaktijdschrift Billboard toegegeven dat de platenfirma’s ongerust zijn over zijn project, maar legde uit dat het er eerder om gaat een nieuwe “platenwinkel” te creëren, dan een nieuwe platenfirma.

Concreet betreft het een streamingdienst met een abonnement van 19,99 dollar per maand. Tidal Hifi is dus dubbel zo duur als Spotify, maar biedt een hogere geluidskwaliteit. Nu valt af te wachten of het aanslaat!

 

 

Back to top button
Close
Close