Clarabridge neemt Gentse startup Engagor over

Clarabridge heeft vandaag de overname bekendgemaakt van Engagor.

post-image-3

Engagor werd in 2011 in België door Folke Lemaitre opgericht en biedt marketeers en Fortune 1000 bedrijven die webcare aanbieden een robuust monitor- en engagementplatform voor social media. Met de overname van Engagor breidt Clarabridge nu zijn mogelijkheden uit om de customer experience in goede banen te leiden (CEM). Het platform van Clarabridge verzamelt, analyseert en operationaliseert consumentendata vanuit allerlei kanalen. Door de overname verwerft Clarabridge extra functionaliteit: naast real-time webcare via sociale media ook geavanceerd social listening, publishing en governance.

“Deze overname is voor ons een enorme opportuniteit om onze marktpositie als de uitgebreidste leverancier van CEM-technologie te verstevigen, stelt de CEO van Clarabridge, Sid Banerjee. Onze visie krijgt vorm door onze klanten, en we richten ons erop om de stem van de klant te benutten door het verspreiden en de adoptie van tools en intelligence.”

Eind 2013 haalde Clarabridge een investering van 80 miljoen dollar op. In 2014 kreeg dit succes een vervolg met een overname van survey hosting bedrijf, MarketMetrix. Wereldwijd telt Clarabridge nu ruim 800 klanten met de toevoeging van de 360 klanten van Engagor – waaronder Volvo, Ikea, Pepsi en Nintendo.

Back to top button
Close
Close