Het Science Museum van Chicago kiest voor het Belgisch agentschap Dogstudio

Na een grondige selectieprocedure werd het digitale agentschap uit Namen Dogstudio officieel geselecteerd door het Museum van Wetenschappen en Industrie van Chicago (MSI - Museum of Science and Industry) om zijn aanwezigheid op het web en zijn online strategie nieuw leven in te blazen. Een mooie overwinning voor Dogstudio!

post-image-3

De concurrentie was hard, want het Museum had meer dan een dozijn pitches ontvangen van agentschappen met wereldfaam, waarvan verschillende zelfs over een filiaal in de Verenigde Staten beschikken. Dankzij zijn klantgerichte aanpak en zijn gedurfde digitale expertise kon het Belgische agentschap zich onderscheiden van zijn concurrenten en haalde Dogstudio het contract binnen. Dat bestaat erin dat het enerzijds de digitale aanwezigheid van het Amerikaans museum volledig moet herdenken, en anderzijds het design en de gebruikservaring van de website nieuwe vorm moet geven.

"Wij staan te trappelen om met Dogstudio aan de slag te aan, een agentschap boordevol talent dat onze passie voor vernieuwende digitale communicatie deelt ", zo verklaart Steven Beasley, Digital Director van MSI. "Het MSI ontvangt elk jaar meer dan een miljoen bezoekers, maar in dit volledig digitale tijdperk is ons potentiële publiek veel breder, net als bij de concurrentie. Het is voor ons van cruciaal belang om aantrekkelijke digitale platformen te ontwikkelen en zo potentiële bezoekers te lokken en de wetenschappers van morgen te inspireren. De aanpak en de concepten van Dogstudio hebben diepe indruk op ons gemaakt, en wij zijn ongeduldig om de resultaten van hun werk te ontdekken."

Henry Daubrez, Creative Director en Partner bij Dogstudio, reageert: "Wat een ongelooflijk voorrecht voor Dogstudio om mee te mogen helpen om de toekomst van het grootste wetenschapsmuseum in de westerse wereld vorm te geven! De belangrijkste betrachting van ons team is het uitwerken van digitale ervaringen op maat, en voor ons is het ook essentieel om te evolueren en onze grenzen voortdurend te verleggen. Dit contract met MSI laat ons onze intrede maken op de markt van de musea, die voor Dogstudio nog onontgonnen terrein was. En geen valse bescheidenheid: werken voor het enige Amerikaanse museum dat een echte Duitse onderzeeboot heeft, als dat geen topklasse is!"

Back to top button
Close
Close